لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پارلمان می‌رود

دیوید دیویس، وزیر برکسیت، می‌گوید دولت انگلیس در روزهای آتی لایحه خروج این کشور را از اتحادیه اروپا به‌ منظور تصویب آن به پارلمان تقدیم خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پرس تی وی ؛ دیوید دیویس، وزیر برکسیت سه‌شنبه (5 بهمن) در جمع نمایندگان مجلس عوام انگلیس گفت: دولت پیش‌نویس قانون خروج این کشور را از اتحادیه اروپا «ظرف چند روز آینده» ارائه می‌کند تا روند خروج آغاز و لایحه‌ای تصویب شود که تصمیم مردم انگلیس (مبنی بر خروج از اتحادیه) را عملی کند.

وی به نمایندگان مجلس عوام هشدار داد که مردم انگلیس پیش‌تر به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند و برکسیت نباید به تأخیر بیفتد.

دیویس در حالی این خبر را اعلام کرد که سه‌شنبه 5 بهمن دیوان عالی انگلیس درباره روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا علیه دولت رأی داد و اعلام کرد که دولت نمی‌تواند بدون بحث در پارلمان، روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

دولت ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، قصد داشت بدون بحث در پارلمان روند خروج را آغاز کند اما مخالفان وی معتقد بودند آغاز روند خروج باید به تأیید پارلمان برسد.

بنا بر حکم دیوان عالی انگلیس، مِی پیش از به جریان انداختن مادۀ 50 پیمان لیسبون به‌عنوان نخستین قدم خروج از اتحادیه، باید منتظر چراغ سبز پارلمان بماند.

حکم دیوان عالی انگلیس می‌تواند نتیجه همه‌پرسی سال گذشته این کشور را که در آن نزدیک به 52 درصد مردم رأی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا دادند، تضعیف کند.

این در حالی است که مِی هفته گذشته در سخنانی به تشریح راهبرد لندن برای خروج از اتحادیه اروپا پرداخت. وی در این سخنرانی تأکید کرد توافقی که پس از مذاکرۀ بریتانیا با کشورهای اروپایی دربارۀ برگزیت حاصل می‌شود، پیش از اجرایی شدن در پارلمان بریتانیا به رأی گذاشته خواهد شد.

دیویس افزود رأی دیوان عالی انگلیس بر این واقعیت که این کشور در راستای نتیجه همه‌پرسی سال گذشته، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، تأثیری نخواهد گذاشت.

وزیر برکسیت گفت: این حکم این واقعیت را که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‎‌شود، تغییر نخواهد داد و این وظیفه ماست که به دستوراتی که مردم انگلیس به ما داده‌اند، عمل کنیم.

وی افزود هیچ راه برگشتی در رابطه با خروج از اتحادیه اروپا وجود ندارد چراکه مردم انگلیس در همه‌پرسی ماه ژوئن به خروج رأی مثبت داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار