ساری،

برگزاری کنگره معماری و شهرسازی ایران با محوریت مازندران

کنگره معماری و شهرسازی ایران با محوریت مازندران فردا در بابلسر برگزار می شود.

دلاور بزرگ نیا رئیس کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از برگزاری کنگره معماری و شهرسازی ایران با محوریت مازندران در بابلسر و ارسال ۸۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره خبرداد و گفت: سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن ، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، حوزه های فرهنگی ، طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی از محورهای مقالات ارسالی به این کنگره است.

وی با بیان اینکه ۱۴ عضو هیات علمی دانشگاه ها ، سازمان های نظام مهندسی و راه و شهرسازی داوری این مقالات را برعهده دارند ، افزود: ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰ مقاله به صورت پوستر در روزهای برگزاری کنگره ارائه می شود.

بزرگ نیا برگزاری کارگاه مداخله دربافت های تاریخی، باستان شناسی و معماری دوران اسلامی، نورپردازی در بناهای تاریخی و پنل تخصصی قلعه های تاریخی مازندران را از برنامه های جنبی این کنگره اعلام کرد.

رئیس کنگره معماری و شهرسازی مازندران با بیان اینکه گواهینامه معتبر از سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شرکت کنندگان اعطاء می شود، گفت: یک مقاله در هر محور به انتخاب داوران بعنوان مقاله برتر به همایش کشوری معماری و شهرسازی ارسال می شود.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مازندران با هدف ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به‌ صورت مداوم و پایدار از فردا به مدت دو روز در دانشگاه هنر مازندران در بابلسر برگزار می شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار