اهواز؛

خوزستان در آیتم های قرآنی جزو استان‌های اول کشور

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشورگفت:خوزستان در برخی آیتم‌های قرآنی مثل آزمون حفظ قرآن جزو استان‌های اول کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه استان خوزستان جزو پرتعدادترین موسسات قرآن در کشور است بیان داشت: ظرفیت استان خوزستان در تعداد موسسات نشان می‌دهد موسسات استان در سطح ملی وکشوری مطرح هستند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان به لحاظ قرآن وضعیت قابل قبولی دارد اظهار کرد: استان خوزستان در برخی آیتم‌های قرآنی مثل آزمون حفظ قرآن جزو استان‌های اول کشور است.

مهدی قره شیخ‌لو بیان داشت: وضعیت استان در حفظ قرآن نشان می‌دهد استان خوزستان در بخش حفظ توسعه پیدا کرده است و این عامل زمینه بسیار خوبی برای رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در استان است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه استان خوزستان جزو پرتعدادترین مؤسسات قرآن در کشور است گفت: ظرفیت استان خوزستان در تعداد مؤسسات نشان می‌دهد مؤسسات استان در سطح ملی و کشوری مطرح هستند.

قره شیخ لو متذکر شد: بخش عمرانی حوزه قرآن کشور ضعیف است که انتظار می‌رود در درجه اول از فضاهای موجود خوب استفاده شود.

وی افزود: وجود فضای‌های تخصصی قرآن نیاز است و باید فضاهای آبرومندی را برای بخش آموزش قرآن کریم احداث شود.

قره شیخ‌لو خاطرنشان کرد: می‌توان استان خوزستان را تبدیل به قطب قرآن کرد به گونه‌ای که استان حالت معین برای استان‌های دیگر پیدا کند و استانی که در حوزه قرآن ضعیف است نیاز فرهنگی آنها را برطرف کند.

وی با تاکید بر تبادل فرهنگی استان با استان‌ها و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عنوان داشت: برنامه‌ای مدون برای 13 الی 15 سال آینده با نگاه فرا استانی تدوین شود و در این برنامه مشخص شود ظرف سال‌های آینده در حوزه قرآن چه فضایی را می‌توانیم مهیا کنیم.

قره شیخ‌لو با اشاره به مراجعه 10 استان از 31 استان کشور برای گذراندن دوره کارشناسان قرآنی در دارالقرآن گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ماه سال آینده تمام استان‌ها برای گذراندن این دوره ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به دیدار برخی اعضای دارالقرآن با مقام معظم رهبری، نیاز به فعالیت‌ها و توسعه فعالیت‌های قرآنی را مورد توجه مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: به‌طور حتم مجری توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

قره شیخ‌لو با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی نیاز به برنامه‌ریزی و طراحی دارد تاکید کرد: در این زمینه می‌توان از ظرفیت صداوسیما استفاده کرد چرا که هرگاه صداوسیما در موضوعی ورود کند نتیجه آن را به سرعت در جامعه مشاهده می‌کنیم.

این مسؤول تشریح داشت: دارالقرآن کشور هنوز در کلاس‌های هوشمند ورود نکرده اما حدود یک سال آموزش از طریق کلاس‌های مجازی را آغاز کرده است.

قره شیخ‌لو با بیان اینکه 50 عنوان دوره آموزشی داریم تصریح کرد: این 50 دوره را در حال وارد کردن و آموزش از طریق فضای مجازی هستیم.

وی با اشاره به وجود 560 پست کارشناس امور قرآن در کشور عنوان داشت: از این تعداد تنها 530 نفر جذب شده است.

قره شیخ‌لو بابیان اینکه بزرگترین شبکه نیروی انسانی هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ پراکندگی جغرافیایی در کشور داریم توضیح داد: 2 هزار و 300 مؤسس شبکه قرآنی و 5 هزار موسسه مردمی قرآنی در کشور داریم که این تعداد ظرف 10 الی 15 سال گذشته در کشور تشکیل شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان با اشاره به فعال بودن تعداد 6 هزار و 500 خانه قرآن در کشور گفت: 6 الی 7 هزار جلسه تخصصی و سنتی در کشور وجود دارد که به‌صورت خودجوش و مردمی تشکیل شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.