اهواز؛

پایش ها از مراکز تجمع پرندگان وحشی در تالاب شادگان

به منظور مراقبت از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بازدید از تالاب شادگان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره دامپزشکی شادگان با بیان اینکه پرندگان مهاجر به عنوان یکی از عوامل ورود بیماری آنفلوانزا به استان مطرح هستند، گفت: اکیپ‌های دامپزشکی به صورت مرتب از مکان‌های تجمع پرندگان از جمله تالاب‌ها بازدید، بازرسی و از تلفات احتمالی آن‌ها نمونه‌گیری و آزمایش انجام می‌دهند.

رضا حفیظی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان شادگان ، وجود تالاب و حضور پرندگان در محل میتواند تهدیدی جهت وقوع بیماری بحساب آید زیرا یکی از مهمترین راه های انتقال بیماری از طریق مهاجرت پرندگان آلوده مهاجر وحشی می باشد که با وجود تالاب شادگان این بازرسی و بررسی ها امر مهمی تلقی می شود.

حفیظی اظهار داشت : در این پایش ها از مراکز تجمع پرندگان وحشی در تالاب بازدید بعمل آمده و هر گونه علائم مشکوک درخصوص بیماری و تلفات ناگهانی بررسی می شود.    

حفیظی در ادامه گفت : لازم بذکر می باشد درخصوص پیشگیری از بیماری شهروندان عزیز از خرید مرغ زنده و غیر بهداشتی و گوشت پرندگان شکار جدا خودداری نمایند و از مکان های بهداشتی عرضه مرغ کشتار روز مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه نمایند و از شهروندان درخواست می شود در صورت مواجهه با تلفات غیر عادی در پرندگان مهاجر سریعا مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان جهت بررسی بیشتر و اقدامات قرنطینه ایی – بهداشتی گزارش دهند.

حفیظی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از گزارش تلفات مشکوک و علائمی درخصوص بیماری آنفلوانزا در منطقه مشاهده و گزارش نشده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.