ساری،

افزایش صادرات تعاونی ها

تعاونی های کشور تا پایان امسال بیش از دو و نیم میلیون دلار کالا صادر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درحاشیه بازدید از بزرگترین گلخانه کشت هیدورپونیک کشور در آمل با بیان اینکه تعاونی های کشور 9 ماه گذشته 2 میلیون دلار کالا صادر کردند، گفت: این رقم تا پایان امسال به بیش از دو و نیم میلیون دلار می رسد.

وی میزان صادرات تعاونی های کشور را پارسال حدود یک میلیون و 700 هزار دلار اعلام کرد و افزود: با تلاش تعاونی های تولیدی و توزیعی ، این میزان در سال جاری روند افزایشی داشته است.

کلانتری، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و غذایی، مواد معدنی ، سنگ و تولیدات گلخانه ای را از مهمترین اقلام صادراتی این تعاونی ها نام برد .

معاون تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : با هدف هم افزایی و بهره گیری از تحقیقات و یافته های محققان 510 تعاونی دانش بنیان 3 سال گذشته در کشور راه اندازی شده است .

وی رویکرد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را تجاری ساختن ایده‌ها و تبدیل نوآوری‌ها به تکنولوژی دانست و افزود : این شرکتها ایده‌ها را در مسیر رسیدن به تکنولوژی هدایت می کنند.

حدود هزار تعاونی تولیدی در کشور درحوزه صادرات فعالیت می کنند.

بزرگترین واحد گلخانه ای کشت بدون خاک کشور درآمل سالانه بیش از شش و نیم میلیون گل شاخه بریده تولید می کند و پارسال از این واحد 500 هزار شاخه گل آنتوریوم به کشورهای کویت ، عربستان و عراق و دو و نیم میلیون شاخه گل رز به روسیه صادر شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار