ساری؛

به بار نشستن سرمایه گذاری میلیاردی در بندر امیرآباد

۸۵۰ میلیارد تومان از طرح های بندر امیرآباد شامل طرح های دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده بهره برداری است.

علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۶ پست اسکله، دیوار حفاظتی ۱۶۵۰ متری، تجهیزات تخلیه و بارگیری، سیلوی غلات، مجتمع تولید کاغذ، کارخانه فولادو مخازن ۵ هزارتنی روغن خوراکی ، از طرح های آماده بهره برداری است.

وی از روند عملیات اجرایی کارخانه های تولید MDF به ظرفیت سیصد هزارتن و آرد ۴۵ هزار تنی خبر داد و افزود : از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در بندر آمیراباد ۱۱۵۰ میلیاردتومان مربوط به بخش خصوصی بود که ۱۰۰۰میلیاردتومان آن در ۳ سال اخیر جذب شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد پایلوت غلات در شمال کشور است، گفت: ۱۷۵هزارتن ظرفیت برای ذخیره غلات وجود دارد که تا پایان امسال به ۲۲۵ هزارتن ارتقاء خواهد یافت.

خدمتگزار با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات تخیله و بارگیری شامل مکنده های تخلیه غلات و جرثقیل از طریق بخش خصوصی وارد بندر شده است، افزود: یک دستگاه جرثقیل ۶۴ تنی در حال مونتاژ و یک جرثقیل دیگر تا پایان سال وارد می شود.

وی گفت : برنامه ریزی برای خرید ۴ دستگاه جرثقیل دیگر صورت گرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: یک میلیون و ۸۵۰ هزارتن کالا در بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری شده است که ۵۰۰ هزارتن مربوط به صادرات و مابقی واردات بوده است.

خدمتگزار به اشتغال ۳ هزار نفر در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری در حال ساخت ، ظرفیت اشتغال به ۴ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.