ساری؛

دریافت مالیات جایگزین درآمدهای نفتی

اتکا به درآمدهای مالیاتی با شناسایی فرارهای مالیاتی بهترین جایگزین برای قطع وابستگی به نفت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدعلی ادیانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت توجه دولت به کسب درآمدهای پایدار برای بودجه سنواتی کشور، گفت: دورشدن اقتصاد کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی نشان از قرار گرفتن در مدار اقتصاد مقاومتی دارد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تجربه کشورهای موفق در زمینه اقتصادی،افزود: بسیاری از کشورها با اتکا به درآمدهای مالیاتی و ارایه خدمات از این طریق به مردم،توانسته اند اقتصادی پویا برای خود رقم بزنند.

سیدعلی ادیانی با بیان اینکه اتکا به درآمدهای مالیاتی با شناسایی فرارهای مالیاتی بهترین جایگزین برای قطع وابستگی به نفت است،افزود:کشوری که خود را محصور در درآمدهای نفتی کند به طور حتم وابستگی صرف و در نهایت اقتصادی مشکل دار را برای خود رقم خواهد زد.

وی با تاکید براینکه تحقق استراتژی اقتصاد مقاومتی بدون توسعه مالیات ستانی ممکن نیست، گفت :کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و اصلاح نظام درآمدی دولت با تغییر رویکرد به سمت مالیات ستانی مهمترین ابزار توزیع مناسب درآمدی دریک جامعه و کاهش نابرابری های درآمدی است.

وی با انتقاد از بودجه تک قطبی کشور و اتکای بیش از پیش آن به نفت،گفت:بهترین درآمد برای دولت مالیات ستانی است درحالی که اکنون اقتصاد ما بدون نفت فلج می شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: تکیه بر درآمدهای مالیاتی به معنی افزایش پایه های مالیاتی مدنظر دولت نبوده و بیشتر توجه به جلوگیری از فرارهای مالیاتی مدنظر است.

سیدعلی ادیانی گفت : توجه بیش از پیش به صادرات غیرنفتی دیگر مولفه رشد کشور است که در صورت توجه می تواند اقتصادی به دور از مشکلات عدیده را رقم بزند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود : وابستگی به درآمدهای نفتی زمانی بدترین اثر را در اقتصاد خواهد داشت که این درآمدها در بودجه های جاری هزینه شود،از این رو دوری از این نوع درآمدها و اتکا به دیگر درآمدها لازم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.