محاکمه 60 مفسد دولتی و غیر دولتی در افغانستان

دادستانی کل افغانستان از بررسی شصت پرونده فساد مسئولان دولتی و غیردولتی خبر داد.

محاکمه شصت نفر از مفسدین دولتی وغیر دولتی در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی‌کل افغانستان گفت: این متهمان به اتهام اختلاس، استخراج غیرقانونی معادن، پول‌شویی، تذویر اسناد، استفاده سو از صلاحیت‌های کاری و غضب زمین‌های دولتی بازداشت شده اند.

وی افزود: از زمان ایجاد مرکز عدلی و قضایی تا کنون بیشتر از 60 پرونده بررسی شده است و بیشتر این پرونده‌ها به محکمه واگذار شده است.

رسولی ادامه داد: مرکز عدلی و قضایی، هفتاد و دو پرونده‌ی دیگر را به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی و ناقص‌بودن پرونده‌ها دوباره مسترد کرده است.

سخنگوی دادستانی کل اظهار داشت: کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، ایجاد مرکز عدلی و قضایی را زنگ خطری برای فسادپیشه‌گان دولتی می‌داند.

امید شریفی، سخنگوی کمیته­ مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری عنوان کرد: مرکز عدلی و قضایی تمام فسادپیشه‌گان دولتی را دنبال می­کند و تاکنون چندین تن از مقام‌های دولتی برکنار شده اند.

شریفی یاد آور شد: اکنون زمان آن رسیده تا تمامی مسئولان دولتی و غیردولتی دست از فساد برداشته و اصلاحات بوجود آورند، در غیر این صورت با برخورد جدی مرکز ویژه عدلی و قضایی مواجه خواهند شد.

سخنگوی  کمیته مشترک نظارت و ارزیابی  مبارزه با فساد اداری خاطر نشان ساخت: تا حال به پنج پرونده مسئولان دولتی به شمول یک جنرال ارشد وزارت امور داخله، در این مرکز رسیدگی شده است.

آریانا نیوز نوشت: با توجه به اینکه سازمان شفافیت بین‌المللی، افغانستان را سومین کشور فاسد جهان از نظر فساد مالی و اداری اعلام کرده اند، اما راهبرد مبارزه بافساد اداری حکومت تا کنون، نتیجه لازمی در برچیدن فساداداری در کشور، نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.