برای بهبود روابط بین کابل- اسلام آباد؛

رییس ستاد ارتش پاکستان به افغانستان سفر می کند

جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان پس از اعلام سیاست دونالد ترامپ رییس جمهور جدید امریکا، به خاطر بهبود روابط بین کابل و اسلام آباد به افغانستان می‌آید.

رییس ستاد ارتش پاکستان به افغانستان سفر می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، روزنامۀ اکسپرس تریبیون پاکستان گزارش می‌دهد که بجوا در هفته‌های نزدیک به کابل سفر می کند با رییس جمهور افغانستان دیدار می‌کند و پاکستان در حال حاضر در جریان آماده‌گی برای راه‌اندازی یک گفت‌گوی جدی با افغانستان در این دیدار است.

در گزارش آمده‌است که قمر بجوا در حال حاضر در انتظار یک زمان درست است تا به افغانستان سفر کند و شگاف‌های ایجادشده میان دو کشور هم‌سایه دوباره ترمیم گردد.

اکسپرس تریبیون به نقل از یک مقام ارشد پاکستانی می‌گوید که رییس ستاد ارتش آن کشور دوست دارد تا پس از اعلام پالیسی ادارۀ ترامپ در قبال افغانستان به کابل سفر نماید.

اما این مقام پاکستانی گفته‌است که جنرال قمر در سفرش به کابل یک پیام واضح را به رهبری حکومت افغانستان انتقال خواهد داد.

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان به شمول امریکا حضور برخی از گروه‌های هراس‌افگن را در پاکستان پذیرفته‌اند، در گزارش رسانۀ پاکستانی گفته شده که جنرال بجوا مدارکی را به مقام‌های افغان پیش‌کش خواهد کرد که چگونه برخی از عناصر در داخل حکومت افغانستان تروریستان را به خاطر راه‌اندازی حمله‌ها در خاک پاکستان هم‌کاری می‌کنند.

این در وضعیتی‌ست که دونالد ترامپ در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش پاکستان را خطرناک عنوان کرده بود ولی تا کنون موقف او در قبال افغانستان مشخص نیست.

جمهور نوشت: در حال حاضر مقام‌های حکومتی، طرف‌های سیاسی و پارلمان افغانستان نسبتن به این مسئله خوش‌بین اند که با روی‌کارآمدن ادارۀ ترامپ، فشارها بالای پاکستان افزایش یابد.

مجیب رحیمی، سخنگوی رییس اجرایی هفتۀ گذشته در یک نشست خبری اظهار امیدواری کرد که با حضور رییس جمهور جدید امریکا در راس قدرت و تغیر رهبری نظام آن کشور فشارها بالای پاکستان مبنی بر خودداری از حمایت از تروریزم افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار