اهواز؛

لزوم بهسازی بافت های فرسوده دزفول

مدیر عامل سازمان آتش نشانی دزفول گفت:علاوه بر ساختمان های تجاری و مسکونی مرتفع باید به بافت قدیم دزفول نیز توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالحسین معظم فر مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با اشاره به اینکه مکان های خطرناک از نظر آتش نشانی در دزفول شناسایی شده اند اما آمار دقیقی از مکان های خطرناک در دزفول در دست نیست اظهار کرد:علاوه بر ساختمان های تجاری و مسکونی مرتفع ،باید به بافت قدیم دزفول نیز توجه ویژه ای شود زیرا در صورت بروز حادثه در محدوده بافت قدیم به دلیل محدودیت دسترسی امکان امدادرسانی به حادثه دیدگان در این منطقه وجود ندارد.

وی افزود:باید در صورت امکان راه های دسترسی به بافت قدیم دزفول برای امداد رسانی در مواقع اضطراری ایجاد کرد تا در صورت بروز حادثه شاهد حوادث ناگواری در این بافت نباشیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول به تشریح وضعیت خودروهای این سازمان پرداخت و بیان داشت :خودروهای آتش نشانی دزفول متعلق به دوران جنگ تحمیلی هستند که باید تعمیر و یا تعویض شوند ضمن اینکه باید نسبت به تجهیز ایمنی فردی در دزفول نیز اقدام اساسی صورت گیرد.

معظم فر افزود:در حالی که شهرداری مجوز ساخت ساختمان 10 طبقه را در دزفول صادر می کند خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی در این شهرستان وجود ندارد و خودروهای موجود تنها آتش سوزی تا ارتفاع 6 متر را جوابگو هستند که باید در خصوص تامین این تجهیزات اقدام شود.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در آتش نشانی دزفول نیز گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته در صورت بروز حادثه از قسمت های مختلف شهرداری نیروها بکار گرفته خواهند شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معظم فرافزود:سخت گیری سازمان آتش نشانی در خصوص تجهیز ساختمان ها بعضا موجب اعتراض شهروندان می شود در حالی که اگر به هشدارها و سخت گیریها عمل شود و ساختمان ها مجهز به پله فرار،لوله آب آتش نشانی و کپسول اطفای حریق باشند در صورت بروز حادثه خود شهروندان می توانند نسبت به اطفای حریق اقدام کنند و از خسارت بیشتر جلوگیری کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول تصریح کرد: از جامعه خیرین دزفول که در زمینه ساخت مدرسه،بیمارستان و دیگر مکان های خدماتی پیشقدم می باشند انتظار می رود با کمک به تامین تجهیزات آتش نشانی از بروز حوادث ناگوار در این شهرستان جلوگیری کنند.

وی همچنین با تسلیت جان باختن تعدادی از آتش نشانان کشورمان در حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران گفت:حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو حادثه ای تلخ برای کشورمان است که واکنش های جهانی به دنبال داشت.

وی افزود:از ابتدای وقوع این حادثه آتش نشانان دزفول آمادگی خود را برای اعزام و کمک رسانی به حادثه آتش سوزی اعلام کردند که مسئولان ذیربط اعلام کردند فعلا نیاز به نیرو نیست.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول حادثه آتش سوزی اخیر را تلنگری بزرگ برای مسئولان کشوری،استانی و شهرستانی دانست که بدانند حادثه خبر نمی کند و پیش از وقوع حادثه باید به فکر افتاد.

معظم فرادامه داد:نیروهای هلال احمر،آتش نشانی و 115 به سرعت در منطقه حاضر شده و با تجهیزات آتش نشانی تهران که در آسیا از وضعیت خوبی برخوردار است نسبت به اطفای حریق اقدام شد و به خوبی مدیریت شد ولی عمق فاجعه بسیار زیاد است.

وی در پایان گفت :خوشبختانه ساختمان پلاسکو بصورت عمودی ریزش کرده که اگر بصورت افقی بر روی دیگر ساختمانهای اطراف ریزش می کرد حوادث ناگوارتری رقم می خورد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.