قم؛

لزوم ارتقای سطح نظارت آتش‌نشانی بر ساخت و سازها در قم

معاون خدمات شهری شهردار قم گفت: میزان نظارتی که توسط آتش‌نشانی در ساخت و سازها صورت می‌گیرد، کافی نیست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ سامع در جلسه شامگاه شنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت آتش‌نشانی قم در سه بخش آموزش، پیشگیری و توانمندسازی نیروهای انسانی اظهار داشت: در حال حاضر برای ساختمان‌های چهار طبقه به بالا و تنها در ۶ موضوع مسائل ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی کنترل می‌شود برای بقیه ساختمان‌های مسکونی هنوز اقدامی انجام نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرها کنترل و نظارت آتش‌نشانی در ساخت و سازها گسترده‌تر است گفت: آسانسورها، نورگیرها، بازشوها و .... از مواردی است که آتش‌نشانی بایدبتواند روی آن نظر دهد که به عنوان متولی پیشگیری و رفع حریق باید طبق قانون در این زمینه وارد شود.
 
معاون شهردار قم بافت فرسوده، بازار، مجتمع‌های تجاری و مسکونی و ... از جمله نقطه آسیب‌های شهر قم دانست و ابراز داشت: واحدهای صنفی که عملاً بهره‌برداران متفاوت و متغیری و حوزه خطر بالایی دارند باید از آتش‌نشانی استعلام بگیرند.
 
وی بازار قدیمی قم را یکی از نقاط خطر دانست و افزود: اگر اتفاقی در بازار قدیم قم بیفتد هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.
 
سامع وجود انبارهای چوب، نابه سامانی برق، نبود سیستم اعلام و اطفا و ... را از جمله خطرات موجود در بازار قدیمی قم دانست و گفت: باید برای این موضوع فکر عاجلی شود.
 
وی با اشاره به اینکه نامه‌ای برای مدیرکل بحران استانداری قم در زمینه مشکل ایمنی شهرک‌های صنعتی ارسال کرده اظهار داشت: آنجا مطرح کردیم که وقتی یک واحد تولیدی و خدماتی قرار است شکل بگیرد باید حتماً مسائل زیرساختی و آموزشی مورد توجه قرار بگیرد.
 
معاون شهردار قم گفت: این شهرک‌ها باید تجهیز شده و سیستم آتش‌نشانی و نیروی آموزش دیده داشته باشند. این‌ها نقطه ضعف‌هایی است که به شدت دیده می‌شود. در آتش‌سوزی اخیر اگر آتش‌نشانی وارد نمی‌شد کل شهرک شکوهیه دچار حریق می‌شد.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار