لرستان؛

اجرای طرح بازآفرینی واحدهای فرسوده 9 منطقه لرستان

استاندار لرستان گفت: 9 منطقه در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و دورود نیازمند اجرای طرح بازآفرینی واحدهای فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند سه شنبه شب در نشست ستاد بازآفرینی واحدهای فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: این بازآفرینی باید در حوزه کالبدی شهر و در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در بحث آموزش و سایر مباحث لحاظ شود. 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی برای اجرای طرح بازآفرینی واحدهای فرسوده گفت: در نقاط مختلف دنیا توانمندسازی بافت فرسوده توسط بخش خصوصی انجام می شود چراکه دولت به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست.
  
استاندار لرستان افزود: برای اجرای طرح بازآفرینی واحدهای فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در لرستان با بنیاد مستضعفان و وزیر راه و شهرسازی مذاکرات و مکاتباتی صورت گرفته است. 

وی اظهار کرد: برای تسهیل در اجرای طرح بازآفرینی سکونتگاه های غیر رسمی به شورای اسلامی شهر خرم آباد پیشنهاد داده شده که برای افرادی که حاضر به سرمایه گذاری در این طرح هستند تا 100 درصد بخشودگی عوارض در نظر گرفته شود. 

بازوند افزود: وزارت راه و شهرسازی قول داده بود از سال 93 تا پایان 95 مطالعات ساماندهی 10 کیلومتر از رودخانه شهر خرم آباد را انجام دهد و حداقل سه کیلومتر را در این مدت عملیاتی کند. 

وی اضافه کرد: تاکنون به رغم پیگیری های فراوان از وزارت راه و شهرسازی هنوز این کار انجام نشده است لذا دیروز دوباره این موضوع را پیگیری کردم و قرار شد طرح اسفندماه آغاز به کار شود. 

استاندار لرستان گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی این قول را نمی داد، رودخانه خرم آباد، استانداری و شهرداری خرم آباد اقدام به ساماندهی رودخانه می کردند. 

انتهای پیام/ا 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.