چمران:

مسئولان برای نوسازی بافت‌های فرسوده پولی به بانک‌ها نمی‌دهند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی از مسئولان اعلام کردند که بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر می‌گیرند اما آن‌ها پولی به بانک‌ها نمی‌دهند تا بانک‌ها کار را به درستی پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد حکیمی‌پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه بافت فرسوده و پلاک‌های ریزدانه یکی از مهم‌ترین مشکلات مناطق است، اظهار داشت: باید در این خصوص تصمیم‌های اساسی گرفته شود چرا که این موضوع تهدیدی برای شهر تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: در خصوص شهر تهران اقدامات زیادی صورت گرفته اما بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام گرفته، هنوز از برنامه عقب هستیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مدیریت شهری برای بافت‌های فرسوده کارهای‌ زیادی صورت گرفته است، تصریح کرد: مشکلات هنوز در جای خود باقیمانده به همین دلیل باید به این موضوع ورود جدی داشته باشیم.

حکیمی‌پور گفت: مشکلاتی که در خصوص مسکن و غیره در مناطق وجود داشته باید حل و فصل شود چرا که انجام نشدن آن تهدیدی برای شهر تهران محسوب می‌شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش دبیر دبیران شورایاری‌ها به مراجع ذی‌ربط مانند آب، برق، گاز و شهرداری و غیره گزارش کتبی ارسال می‌شود، گفت: بدون شک شورا مشکلات مناطق را دنبال می‌کند.

وی افزود: در خصوص بافت فرسوده در هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد اما به دنبال آن هستیم که جلساتی با حضور نمایندگان مردم  تهران در مجلس تشکیل دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با مسئولان بانک‌ها، کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین مدیرعامل مالی بانک مسکن جلسه‌ای برای تعیین سطح بافت فرسوده برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: برخی از مسئولان اعلام کردند که بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر می‌گیرند اما آن‌ها پولی به بانک‌ها نمی‌دهند تا بانک‌ها کار را به درستی پیش ببرند.

چمران یادآور شد: مدیرعامل مالی بانک مسکن مطرح کرده که یکهزار و 200 وام از منابع مالی خود و بهره 6 درصدی به برخی از شهروندان پرداخت کرده است، اما به دلیل کمبود منابع نمی‌تواند بیشتر از این به شهروندان وام دهد امیدواریم هفته آینده با نمایندگان مجلس و همچنین نوبخت در خصوص برخی از موضوعات جلسه داشته باشیم تا مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت: باید با همکاری دکتر روحانی رئیس جمهور کشور مشکلات کشورمان را حل کنیم و امیدواریم در این خصوص مسجدجامعی که برای همیشه به کتابخانه ملی می‌رود به ما کمک کنند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار