طرح تحول سلامت دستاوردهای خوبی برای استان بوشهر داشته است

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طرح جامع تحول نظام سلامت دستاوردها و نتایج مفید و اثربخشی برای این استان داشته و با تمام توان در دست اجراست.

طرح تحول سلامت دستاوردهای خوبی برای استان بوشهر داشته است
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر حیدر عزیزنژاد افزود: افزوده شدن تخت های بیمارستانی، ایجاد کلینیک های تخصصی ویزیت سرپایی بیماران، طرح بهداشت دهان و دندان، قلب سالم و مجهزشدن آمبولانس های ویژه آی سی یو و ان آی سی یو به امکانات و کاهش هزینه های درمانی مردم از عمده دستاوردهای طرح تحول سلامت در این استان است.

وی اظهارکرد: با اجرای این طرح حدود 500 تخت بیمارستانی و 100 تخت ویژه آی سی یو و ان ای سی یو به مجموعه تخت های بیمارستانی شهرستانهای استان افزوده شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تخت های ان آی سی یو ویژه مراقبت از نوزادان و بسیار حائز اهمیت است، گفت: در ابتدای طرح تحول نظام سلامت فقط 11 تخت در مرکز استان وجود داشت که با تداوم شروع این طرح 44 تخت به مجموع کل تخت های بیمارستانهای استان افزوده شد.

وی بیان کرد: در همه شهرستانهای استان بوشهر کلینیک های تخصصی ویزیت سرپایی بیماران ایجاد شده است.

وی افزود: با راه اندازی این کلینیک ها حدود 2 میلیون و 500 هزار ویزیت به صورت سرپایی انجام شده که بیش از 2 برابر میانگین کشوری است.

عزیزنژاد اظهار کرد: احداث ساختمان طرح سلامت بهداشت دهان و دندان از دیگر دستاوردهای طرح تحول سلامت است که در 12 نقطه استان اجرا و یا در دست اجراست.

وی ادامه داد: طرح قلب سالم ویژه افراد بالای 30 سال نیز از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام است که جمعیت هدف می توانند به مراکز تعیین شده مراجعه و به صورت رایگان تحت معاینه و آزمایش های لازم از آزمایشگاه طرف قراردارد قرار گیرند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: طرح تجهیز آمبولانس های ویژه بیماران آی سی یو سی یو و ان آی سی یو نیز در اجرایی و در شهرستانهای استان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین بیش از 120 پزشک متخصص از آغاز طرح تحول سلامت وارد استان بوشهر شده اند و به صورت تمام وقت در حال ارایه خدمت به مردم هستند.

عزیزنژاد گفت: یکی از سیاست های طرح تحول نظام سلامت عدالت در توزیع امکانات و خدمات در تمامی نقاط شمال و جنوب استان است تا مردم دیگر مجبور به عزیمت به مرکز استان نباشند.

عزیزنژاد همچنین در ارتباط با راه اندازی بیمارستان صحرایی در استان بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی در نقاط محروم استان زحمات بسیاری را متحمل و خدمات بسیار ارزشمندی ارایه داده است.

وی اظهار کرد: بیمارستان های صحرایی با توجه به جمعیت و میزان محرومیت منطقه و با هماهنگی پزشکان متخصص در رشته های مختلف و همکاری وتعامل دستگاههای اجرایی مرتبط برپا می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: خدمت به محرومان لذت بخش است و این لذت در حوزه سلامت دوچندان است، زیرا هم دستور دین و هم احساس درونی حل مشکلات مردم را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بیمارستان صحرایی در روستای محمد صالحی گناوه به عنوان دوازدهمین بیمارستان صحرایی استان برپا شد که این برنامه ها در کنار طرح عظیم تحول نظام سلامت با هدف رسیدگی به مقوله سلامت جامعه بویژه اقشار محروم اجرایی شده است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.