مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های بوشهر:

مجموعه‌های فرهنگی پاسداران مرزهای فکری دانشگاه هستند

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: مجموعه‌های فرهنگی، پاسداران و پاسبانان مرزهای فکری و اندیشه‌ای دانشگاه هستند.

مجموعه‌های فرهنگی پاسداران مرزهای فکری دانشگاه هستند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عباس دشتی صبح شنبه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: شورای فرهنگی دانشگاه مجموعه‌ای ارزشمند و دارای جایگاه بسیار حساس است که وظیفه آن تنها تقویم نگاری نیست بلکه باید طرح و تدوین مسایل کلان فکری و فرهنگی بر اساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و تعمیق مبانی و ارزش‌های اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم نزدیک به ۷۰ درصد از دانشجویان را جذب برنامه‌های فرهنگی کنیم گفت: دشمن نسبت به فضاهای فرهنگی دانشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای دارد و در صدد است خلأهای فرهنگی را با برنامه های ضد ارزشی پر کند؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب دانشجویان را افسران جنگ نرم در مقابله با نقشه های ضد فرهنگی دشمنان نامیدند.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اظهار داشت: از نظر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه ها جزو مراکز مهم و طراز اول انقلاب و کشور است و اگر بخواهیم تمدن بزرگی را پایه گذاری کنیم باید به مراکز علمی و دانشگاهی توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه در وصیت نامه امام خمینی(ره) بارها واژه دانشگاه تکرار شده، اضافه کرد: امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از مسئولان فرهنگی کشور فرمودند«مسئله جنگ یک امر موقت است اما باید به فکر دانشگاه‌ها باشید زیرا آنچه سرنوشت جامعه را تغییر می‌دهد دانشگاه‌ها هستند.»

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مجموعه های فرهنگی ارزشمندی به ویژه کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی فعالیت می‌کنند که باعث رونق فرهنگی در دانشگاه شده اند.

عضو شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ روحانی در خوابگاه ها، شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها علاوه بر اقامه نماز جماعت، مشغول فعالیت فرهنگی هستند و دو سال پیاپی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بین دانشگاه های استان مقام برتر را کسب می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.