مشهد؛

تاسیس پژوهشکده تاریخ معماری وشهرسازی جهان اسلام در خراسان رضوی

دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی از تاسیس پژوهشکده تاریخ معماری وشهرسازی جهان اسلام در خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید مهدی مداحی گفت: رویداد فرهنگی و بین المللی مشهد 2017 و همزمانی آن با برگزاری این کنگره می تواند فرصت مناسبی برای آغاز رایزنی های تاسیس پژوهشکده تاریخ معماری و شهرسازی جهان اسلام در مشهد باشد.
وی افزود: بسیاری از محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی از جمله شاگردان استاد مرحوم پیرنیا به صورت خاص تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی را مورد بررسی قرار داده و بر نقش موثر سبک خراسانی بر شاکله معماری بعد اسلام در ایران وآسیای مرکزی صحه گذاشته اند.
عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی خاوران ادامه داد: همانطور که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز راه اندازی شد، ما نیز  در خراسان این ظرفیت را داریم که  پژوهشکده تاریخ معماری و شهرسازی جهان اسلام را راه اندازی کنیم.
وی گفت: این مرکز می تواند با جمع آوری تمامی مقالات و پژوهش های انجام شده در تاریخ معماری و شهرسازی کشورهای اسلامی، به پایگاهی برای گردهم آیی های متخصصان و پژوهشگران تاریخ و معماری جهان اسلام تبدیل شود.
دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه به برگزاری کنگره در تاریخ25 و 26 بهمن ماه اشاره کرد و افزود: امکانات و شرایطی فراهم خواهد شد تا مقالات برتر کنگره های استانی پس از راه یابی به مرحله کشوری، ترجمه در مجلات ISI، در دیگر مجلات علمی و آموزشی  نیز چاپ شود.وی اظهار امیدواری نمود با تهیه طرح تاسیس پژوهشکده وارایه آن به دبیرخانه مشهد۲۰۱۷ این نهاد تشکیل گردد.
کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی در8 محور اصلی حوزه های فرهنگی-طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی ، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی ، باستان شناسی، معماری و شهرسازی ، میراث معماری و شهرسازی مدرن ، میراث آب و كشاورزی ، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته برگزار می شود.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار