شهرکرد؛

اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغات دیم

5 میلیارد ریال اعتبار یارانه ای برای توسعه باغات دیم و کشت گل محمدی در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغات
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار یارانه ای به منظور توسعه باغات دیم و کشت گل محمدی در اراضی شیبدار و کم آب استان خبر داد.

حمیدرضا دانش گفت: تهیه 500 هزار اصله نهال یارانه ای اصلاح شده و مقاوم دیمی شامل 150 هزار اصله نهال مو، 250 هزار اصله نهال گلدانی گل محمدی و 120 هزار اصله نهال کشت بافتی گل محمدی از جمله اقدامات دولت برای اجرای این طرح در استان می باشد.

وی با بیان اختصاص 190 هکتار از زمین های مستعد چهارمحال و بختیاری طی 3 سال گذشته به کشت گیاهان دارویی اضافه کرد: 130 هکتار از این اراضی با هدف بهبود مصرف آب در زمینه کشاورزی به کشت محصول کم آب و پر درآمد زعفران اختصاص یافت.

دانش، میزان تولید گل شاخه بریده رز در 8 گلخانه فعال استان را 5 میلیون شاخه در سال بیان کرد و افزود: تولید این میزان گل زینتی کم آب برای بهره برداران 100 میلیارد ریال درآمد داشته است.

وی افزود: سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

به گفته دانش؛ 270 هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به کشت محصولات باغی و زراعی توسط 66 هزار بهره بردار اختصاص دارد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار