شهرکرد؛

امور اراضی همواره حامی کشاورزان است

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت امور اراضی همواره حامی کشاورزان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب در نشستی به مناسبت 7 بهمن ماه سالروز تأسیس امور اراضی گفت: مهم ترین بخش حاکمیتی جهادکشاورزی، مدیریت امور اراضی است که وظیفه مهم و حساس حفظ زمین های کشاورزی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه امور اراضی و برنامه ریزی و استراتژی جهادکشاورزی بر این اساس افزود: مسئولین امور اراضی با محافظت از زمین ها و برخورد قاطع با سودجویان این بخش، همواره حامی کشاورزان هستند.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تا کنون 4 هزار و 600 پرونده واگذاری اراضی در استان به مساحت 57 هزار هکتار مورد بررسی قرار گرفته است که شامل 2 هزار و 300 پرونده در قالب ماده 131، یک هزار و 800 پرونده غیر کشاورزی و 500 پرونده هیئت هفت نفره می باشد.

غریب ادامه داد: در 10 ماهه اول سال جاری 34 پرونده واگذاری به مساحت 36 هکتار فسخ و 217 پرونده حقوفی در این زمینه تشکیل شده که از این میزان 67 پرونده منجر به صدور رأی و 58 پرونده به خلع ید منجر گردیده است.

وی با بیان شناسایی 538 پرونده تخلفات تغییر کاربری به مساحت 14 هکتار گفت: با توجه به نوع اقلیم استان، تأسیس اتاقک نگهبانی با متراژ تعیین شده برای نگهداری تجهیزات و تأسیسات در اراضی کشاورزی منع قانونی ندارد.

غریب افزود: با راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 131 حفاظت از اراضی کشاورزی در استان، 2 هزار و 522 مورد گزارش از طریق این سامانه ثبت گردید.

وی اضافه کرد: در راستای راه اندازی سامانه بانک اطلاعات اراضی، تا کنون بیش از 4 هزار پرونده واگذاری و اطلاعات بیش از 20 هزار متقاضی وارد این سامانه شده است.

در پایان این نشست، یکی از بازنشستگان مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است: سازمان امور اراضی کشور در تاریخ 7 بهمن 1371 و با هدف حفظ کاربری، یکپارچه سازی و بهره وری، واگذاری و توسعه، و ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی تأسیس شد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار