همدان؛

سازمان‌های مردم‌نهاد اقتصاد سبز را پیگیری کنند

سازمان‌های مردم‌نهاد با به‌‎کارگیری تکنولوژی‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که صورت گرفته مسائلی چون اقتصاد سبز را پیگیری کنند.

سازمان‌های مردم‌نهاد اقتصاد سبز را پیگیری کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مشاور عالی وزیر جهادکشاورزی در همدان در ششمین نشست سراسری تشکلهای محیط زیست کشور در استان همدان، اظهار کرد: در راستای بهبود فضای محیط زیست کشور در حوزه بخش خصوصی کمیسیون آب محیط زیست در اتاق بازرگانی تأسیس شد.

وی درباره نتایج فعالیت‌های سمن‌ها ابرازامیدواری کرد و افزود: شرح وظایف تشکل‌های محیط زیستی در این کمیسیون تعریف شده و سمن‌های کشور از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند.

مشاور عالی وزیر جهادکشاورزی از عقد تفاهم‌نامه‌هایی بین اتاق بازرگانی و سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها که به‌زودی به امضای ریاست جمهوری نیز خواهد رسید، در راستای رسالت محیط زیست است.

شریعتمدار با بیان اینکه مخاطرات زیادی در محیط زیست کشور وجود دارد، تأکید کرد: برخی مخاطرات از سوی اقدامات انسانی و بخشی به علت شرایط تحمیل شده به کشور و قسمت دیگری به سبب تغییر شرایط اقلیم کشور به وجود می‌آید.

وی آغاز روند نزولی منابع آب و آنچه که امروزه به عنوان مخاطرات محیط زیست می‌شناسیم را مربوط به دهه 40 عنوان کرد و گفت: خرد شدن اراضی کشاورزی و استراتژی‌های توسعه‌ای مبنی بر استفاده وسیع از منابع آب، سطح سفره‌های آب زیرزمینی را تا 57 هزار مترمکعب کاهش خواهد داد.

رئیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران با اشاره به وجود 335 دشت که برداشت آب از سفره‌های آنها ممنوع است، خاطرنشان کرد: میانگین آب چشمه‌ها در 47 سال اخیر از 88 میلیارد مترمکعب به 45.5 میلیون مترمکعب رسیده است.

مشاور عالی وزیرجهاد کشاورزی سمن‌ها را داوطلبان جمعی خدمت به کشور معرفی کرد و افزود: فرصت‌های بسیاری برای خدمت وجود دارد که اگر آنها را از دست بدهیم، جبران آن به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

شریعتمدار ادامه فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی کشاورزان را با سختی فراوان اعلام کرد و گفت: کشاورزان با اصلاح الگوی کشت، تغییر سیستم آبیاری و به هر نحو در تلاش هستند تا فعالیت خود را ادامه دهند چرا که با کوچک‌ترین اهمالی بنگاه‌های اقتصادی آنان تعطیل خواهد شد.

وی با تأکید بر تصمیم‌‎گیری در مورد دو مشکل آب و اشتغال کشور، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با به‌کارگیری تکنولوژی‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که صورت گرفته مسائلی چون اقتصاد سبز و ایجاد مشاغل توجیه‌پذیر و قابل سرمایه‌گذاری را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.