همدان؛

بهره برداری از 9 طرح منابع طبیعی استان با بیش از سه میلیارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از بهره برداری 9 طرح عمرانی این اداره کل با اعتبار سه میلیارد و 794 میلیون ریال همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

بهره برداری از 9 طرح منابع طبیعی استان با اعتبار بیش از سه میلیاردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا همتی اظهار داشت: طرح های آماده بهره برداری منابع طبیعی همدان در حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار این حوزه تاثیر گذار هستند.

وی با ذکر اینکه بیشتر طرح ها شامل عملیات های بیولوژیکی، مکانیکی و مدیریتی است افزود: عملیات مکانیکی قابل بهره برداری شامل عملیات سنگی گابیونی به میزان 749 مترمکعب، عملیات سنگی ملاتی به میزان یک هزار و 150متر مکعب، عملیات بندخشکه چین حدود 428 مترمکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان عملیات های بیولوژیکی را شامل 31 هکتار بذرکاری، 111 هکتار کپه کاری، 35 هکتار علوفه کاری عنوان کرد.

همتی افزود : عملیات مدیریتی حفاظت و قرق مراتع شامل 216 هکتار، گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی در بیش از 900 هزار هکتار، انجام طرح بیابان زدائی در بیش از 85 هکتار است.

وی اضافه کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها بیش از سه میلیارد و 794 میلیون ریال است که از محل بودجه ملی و استانی و جلب مشارکتهای مردمی( خیرین آبخیزداری) تأمین و هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هدف از اجرای این طرحها را حفظ منابع پایه آب و خاک، توسعه اقتصادی، اجتماعی و رونق بخش کشاورزی استان عنوان کرد.

همتی افزود: طرح های اماده بهره برداری منابع طبیعی در شهرستان های همدان، رزن، نهاوند و فامنین قرار دارند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.