همدان؛

یک میلیون هکتار از اراضی استان نیازمند پروژه های آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی همدان گفت: بیش از یک میلیون هکتار از اراضی استان نیاز به اجرای پروژه های آبخیزداری دارد.

یک میلیون هکتار از اراضی استان نیازمند پروژه های آبخیزداریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان، محمدرضا همتی در نشست شورای اداری استان گفت: 900 هزار هکتار عرصه ملی در استان وجود دارد و برهمین اساس 47 درصد وسعت انسان را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه بیابان زدایی یکی از مشکلات استان همدان است، افزود: در راستای جلوگیری از پدیده ای ایجاد بیابان در عرصه منابع طبیعی اقداماتی انجام شده است.

همتی فشار بر مراتع استان را بیش از سه برابر عنوان و تصریح کرد: استان همدان به دلیل ییلاقی بودن از سوی استان های قشلاقی تحت فشار است  و بر این اساس هر ساله برنامه کنترل گوشت و مدیریت چرای دام را داریم تا فشار به مراتع را به حداقل برسانیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان بیان داشت: علیرغم اینکه همدان استان جنگلی نیست شش هزار هکتار توسعه جنگل در ده سال گذشته صورت گرفته است.

همتی با بیان اینکه 65 هزار هکتار از عرصه بیابانی دشت های قهاوند، کبودراهنگ و فامینن شناسایی شده است، اظهار داشت: مطالعات بر روی 15 هزار هکتار عرصه بیابانی انجام شده و برای جلوگیری از بیابان زدایی 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسئول با اشاره به کمبود منابع آب زیرزمینی و سطحی استان، افزود: بیش از یک میلیون هکتار از اراضی استان نیاز به اجرای پروژه های آبخیزداری دارد.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار