محمود عباس: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس روند صلح را نابود می کند

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را باعث نابودی روند صلح دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه بار دیگر درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی هشدار داد و افزود: این مسئله روند صلح را نابود خواهد کرد.

عباس در نشست خبری مشترک با آندری دودا رئیس جمهور لهستان در رام الله گفت: سخنانی را از ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا شنیدیم اما تا این لحظه هیچ بیانیه رسمی در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس نشنیده ایم.
 
عباس افزود: می خواهیم سخنان او را زمانی که وارد کاخ سفید می شود، بشنویم، اما چنین اقدامی اگر اتخاذ شود روند صلح را نابود خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد چنین اقدامی «غیر قانونی» است .همه کشورهایی که با اسرائیل تعامل دیپلماتیک دارند سفارت آنها در تل آویو است و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس وضعیت نهایی مذاکرات را تغییر می دهد و بر آن تاثیر می گذارد.

وی گفت: چنین تصمیمی در راستای تصمیم غیرقانونی که دولت اسرائیل برای الحاق شرق بیت المقدس اتخاذ کرده است صورت می گیرد، شرق بیت المقدس سرزمینی تحت اشغال و پایتخت کشور فلسطین است.

عباس بار دیگر از دونالد ترامپ خواست تصمیمی برای انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس اتخاذ نکند تا روند صلح متوقف نشود.

وی همچنین از ترامپ تلاش برای ایجاد صلح در منطقه را خواستار شد و افزود: ما برای همکاری با او برای دستیابی به این هدف آمادهایم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار