آ.اِر.دِ: انگلیس بالاخره خروج سخت از اتحادیه اروپا را برای خود برگزید

شبکه اول تلویزیون آلمان اعلام کرد نخست وزیر انگلیس، بالاخره خروج سخت از اتحادیه اروپا را انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اول تلویزیون آلمان، آ.اِر.دِ با یادآوری آنکه بیش از شش ماه است انگلیس طی یک همه پرسی، تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفته است، گزارش داد: خانم ترزا می، نخست وزیر انگلیس با ترسیم خطوط کلی این خروج، اعلام کرد برگزیت دقیقا چطور حاصل خواهد شد.

وی بر خروج سخت کشورش از اتحادیه اروپا از جمله خروج از بازار داخلی اروپا و نیز اتحادیه گمرکی اروپا و بجای آنها دستیابی به یک توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا تاکید کرد.

بازه زمانی برای مذاکرات خروج حدود دو سال به طول می انجامد و در نهایت نتیجه این مذاکرات باید در پارلمان انگلیس به رای گذاشته شود.

یولی کورتس، خبرنگار این شبکه افزود: اوضاع خوب است و این عمارت مجلل در مقابل گرین پارک که ساختمان وزارت خارجه انگلیس است، محلی تاریخی برای بیان نطق های مهم در لندن به شمار می رود.

ترزا می در این مکان، دیدگاه خود را در مورد آینده انگلیس، بیان و همزمان، جدایی آشکار کشورش از اتحادیه اروپا را مطرح کرد. وی در بخشی از نطق مهم امروز خود اظهار داشت: ما به دنبال برابری نوینی در مشارکت اروپایی میان یک انگلیس خودمختار و مستقل اما جهانی با دوستان و متحدانمان در اتحادیه اروپا هستیم.

این یعنی آنکه ما دیگر هیچ نوع عضویتی شامل پیوسته یا به شکل عضویت نیم بند در این اتحادیه نخواهیم داشت. وی در نطق امروز خود به تشریح یک برنامه دوازده گانه در خروج کشورش از اتحادیه اروپا پرداخت.

خروج انگلیس از بازار داخلی اروپا، خروج از اتحادیه گمرکی، قانونگذاری ویژه و مخصوص به خود، نظارت بر مهاجرتها و انجام تجارت آزاد با اتحادیه اروپا از جمله مهمترین محورها این برنامه خروج است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف ما دستیابی به یک توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا است و بصراحت اعلام می کنیم که ما عضویت در بازار داخلی اتحادیه اروپا را نمی خواهیم و به این موضع رهبران اتحادیه اروپا که آزادی های چهارگانه اروپا از بازار داخلی اتحادیه اروپا جداناشدنی اند، احترام می گذاریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار