افزایش 25 درصدی بهای نرم‌افزارهای اپل در انگلیس

در پی کاهش ارزش پوند انگلیس، بهای نرم‌افزارهای اپل نیز در این کشور افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ در پی کاهش ارزش پوند در بازار جهانی، شرکت اپل تصمیم گرفته تا بهای نرم افزارهایش را در این کشور به میزان 25 درصد افزایش دهد.

بهای جدید نرم افزارهای اپل نشان دهنده کاهش ارزش پوند در برابر سایر ارزهای خارجی است. نرم افزارهای 0.99 دلاری اپل پیشتر به قیمت 0.79 پوند به فروش می رسید. قرار است بهای این نرم افزارها به 0.99 پوند افزایش یابد.

اپل این تغییر بها را در ایمیلی به برنامه نویسان اعلام کرد و نوشت: "وقتی که ارزش تبادلات ارزی و مالیاتی تغییر می کند، گاهی لازم می شود تا قیمت نرم افزارها در اپل مارکت بروز رسانی شود." اپل در ادامه این ایمیل نوشته تغییرات قیمتی در 7 روز آینده اجرایی می شود.

پیش بینی شده این تغییرات قیمتی، بخش موسیقی و کتاب های اپل را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

انگلیس تنها کشوری نیست که با تغییر قیمت مواجه شده است. هند نیز به دلیل تغییرات مالیاتی شاهد افزایش بها بود و ترکیه نیز به دلیل کاهش ارزش لیره با افزایش بها مواجه شده است.

از زمان رای مثبت انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، ارزش پوند 18.5 درصد کاهش یافت. اپل پیشتر بهای محصولات خود را در انگلیس تغییر داده بود. مک های جدید این شرکت در انگلیس با 20 درصد افزایش بها وارد بازار شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار