افزایش فشارها بر نخست‌وزیر انگلیس برای مشخص کردن طرح خروج از اتحادیه اروپا

قانونگذاران انگلیس نخست وزیر این کشور را به ارائه جزئیات طرح خروج از اتحادیه اروپا موظف کردند.

ترزا می تحت فشار برای ارائه طرحی منسجم برای برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کمیته خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز شنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است دولت این کشور باید تا اواسط ماه فوریه جزئیات چگونگی خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) را در قالب یک طرح منتشر کند. در این طرح باید تکلیف عضویت انگلیس در بازار مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی نیز مشخص شود.

کمیته خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که از چندین قانونگذار از حزب‌های گوناگون مانند حزب محافظه کار و حزب کارگر تشکیل شده اعلام کرد دولت باید به دنبال دستیابی به یک «توافق انتقال» با این اتحادیه باشد.

تاجران، سرمایه‌گذاران و قانونگذاران از ترزا می –نخست وزیر انگلیس- به دلیل منتشر نکردن جزئیات طرح دولت برای خروج از اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کردند. ترزا می پیش از این، آغاز گفتگوهای رسمی برکسیت را پایان ماه مارس اعلام کرده بود. شش ماه پیش دولت انگلیس در یک همه‌پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد.

«هیلاری بن» از حزب کارگر و رئیس کمیته مذکور اعلام کرد: «دولت باید جزئیات طرح خروج از اتحادیه اروپا را منتشر کند تا پارلمان و مردم بتوانند آنرا با دقت بررسی کنند.»

ترزا می در این خصوص اعلام کرد انتشار طرح دولت برای خروج از اتحادیه باعث تضعیف آن در مذاکرات می‌شود. وی همچنین گفت سه‌شنبه رویکرد خود به موضوع برکسیت را طی یک سخنرانی توضیح خواهد داد. کمیته خروج از اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد طرح برکسیت باید در قالب یک سند سیاسی دولت و به همراه ارزیابی اقتصادی تمام بخش‌ها منتشر شود. کمیته از دولت خواست برای ادامه دسترسی به بازار مشترک و جلوگیری از اعمال تعرفه‌ها تلاش کند.

همه‌پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ (۳ تیر ۱۳۹۵) برگزار شد. نتیجه این همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود. عضویت در اتحادیه اروپا از زمان پیوستن انگلیس به آن در سال ۱۹۷۳ موضوعی بحث برانگیز بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار