استانداری دیاربکر: به مبارزه علیه تروریسم ادامه می دهیم

استانداری دیاربکر انفجار امروز را اقدامی وحشیانه توصیف و تاکید کرد که مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر یک خودروی پلیس در جنوب شرق ترکیه، به کشته شدن 4 افسر پلیس و زخمی شدن 2 تَن دیگر منجر شده است.

این انفجار روز دوشنبه در منطقۀ سور در استان دیاربکر ترکیه روی داد. دفتر استانداری دیاربکر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حمله زمانی روی داد که مواد منفجره هنگام عبور خودروی حامل نیروهای پلیس ضد شورش منفجر شد.»

این بیانیه این انفجار را «حملۀ تروریستی وحشیانه» توصیف و تأکید کرده است که ترکیه به مبارزه «علیه تروریسم» ادامه خواهد داد.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است؛ اگرچه خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه انگشت اتهام را به‌سوی پیکارجویان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نشانه رفته است.

ترکیه در یک سال و نیم اخیر هدف حملات مختلف قرارگرفته است. اکثر این حملات که با بمب‌گذاری همراه بوده، به گروه تروریستی تکفیری داعش و یا «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) و دیگر گروه‌های کردتبار نسبت داده‌ شده‌اند.

در یکی از این حملات که در اولین روز از سال نو میلادی (2017) روی داد، یک مرد مسلح درحالی‌که لباس بابانوئل پوشیده بود، یک افسر پلیس و یک غیرنظامی را کشت و سپس با ورود به باشگاه شبانۀ رینا شروع به تیراندازی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار