سیاستمداران اروپایی: توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره مهاجران، غیرقانونی و غیراخلاقی است

سیاستمداران اتحادیه اروپا توافق این اتحادیه و ترکیه درباره مهاجران را غیرقانونی و غیراخلاقی خواندند.

سیاستمداران اروپایی: توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره مهاجران، غیرقانونی و غیراخلاقی استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیاست‌مداران پارلمان اتحادیه اروپا درباره تکرار هجوم گسترده و ناگهانی پناهجویان به این اتحادیه مانند آنچه در سال 2015 رخ داد، هشدار دادند. این سیاست‌مداران همچنین توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره مهاجران را "غیرقانونی و غیراخلاقی" خواندند. 

پس از آنکه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در ماه اوت سال 2015، درهای کشورش را به روی مهاجران باز کرد، موج گسترده‌ای از مهاجران به اتحادیه اروپا سرازیر شدند. پس از این واقعه، اتحادیه اروپا به فکر دستیابی به توافقی درباره مهاجران افتاد. ده‌ها هزار نفر می‌کوشیدند از طریق دریای سیاه و مدیترانه خود را به اتحادیه اروپا برسانند و بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا مرز‌های خود را به روی مهاجران بستند.

در ماه می و سپتامبر سال 2015، کمیسیون اروپا نقشه راه خود درباره مهاجران را منتشر کرد و به 160 هزار مهاجر که بیشتر آنها در ایتالیا، مجارستان و یونان مستقر شده بودند، اجازه اسکان مجدد داد. قرار بود این مهاجران پس از گذراندن مراحل لازم، طی یک برنامه اضطراری در میان اعضای اتحادیه اروپا تقسیم شوند. با این وجود، طی این برنامه تنها 10 هزار مهاجر اسکان مجدد یافتند. 

با این وجود، توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره مهاجران بسیار انتقادآمیز بود. براساس این طرح، مهاجران غیرقانونی و کسانی که پناهندگی آنها در یونان رد شده بود، به ترکیه بازگردانده می‌شوند. بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد (NGO) معتقدند شرایط پناهجویان در ترکیه با معیارهای کنوانسیون ژنو همخوانی ندارد. بسیاری از منتقدان می‌گویند پناهجویان سوری به مرزهای ترکیه بازمی‌گردند تا با سرنوشت خود از یک کشوری جنگ زده مواجه شوند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار