اردبیل؛

جاجیم خلخال نشان جغرافیایی جهانی می گیرد

جاجیم دستبافت بسیار نفیس صنعتگران صنایع دستی خلخال امسال نشان جغرافیایی ملی را کسب کرد و اقدام لازم برای دریافت نشان جغرافیای جهانی از سازمان جهانی مالکیت فکری فایتو انجام شده و بزودی این نشان از آن جاجیم خلخال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسوول امور دهیاری های فرمانداری خلخال و مسوول امور هماهنگی نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان شهرستان خلخال گفت: در این نمایشگاه که از 15 دی به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های تهران برگزار شد صنایع دستی و توانمندی های عشایر و روستاییان خلخال در چند غرفه و در سالن های 10 و 11 این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شد.

مهدی اتابکی با بیان اینکه در دومین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان کشور تولیدات و صنایع دستی تمام استان های کشور به معرض نمایش گذشته شد اظهار کرد: در غرفه شهرستان خلخال عسل، زعفران، گردو، جاجیم، گلیم و جوراب پشمی و نخی و انواع بافتنی ها و صنایع دستی و نیز داروهای گیاهی تهیه شده در شهرستان خلخال در معرض دید و نمایش گذاشته شد.

وی گفت: علاوه بر بازدید خلخالی های مقیم تهران و کرج و جمع زیادی از هموطنان، نمایندگان استان ها و شهرستان ها و نیز رضوی معاون توسعه مناطق محروم رییس جمهوری از این نمایشگاه بازدید کرده و از نزدیک با تولیدات عشایر و روستاییان خلخال آشنا شدند.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کند.

بیش از 90 هزار نفر در استان اردبیل در تولید رشته های متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، جاجیم، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال و گلیم عنبران از جمله صنایع دستی استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.