اردبیل؛

میراث فرهنگی اردبیل رتبه اول کشور را کسب کرد

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: میراث فرهنگی استان اردبیل با ثبت ملی ورنی مغان، جاجیم خلخال و گلیم نمین، رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا دباغ‌عبداللهی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ثبت نشان ملی جغرافیایی روند بسیار دشواری دارد که خوشبختانه از 10 پرونده ارائه‌شده در سطح کشور سه پرونده از استان اردبیل به‌عنوان نشان ملی ثبت شدند.

وی گفت: اقدامات لازم برای ثبت ملی چرم اردبیل، ملیله اردبیل، معرق نمین و مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال در سال آینده صورت گرفته است که امیدواریم با انجام آن اهرم اقتصادی صنایع دستی را در استان توسعه دهیم.

معاون صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: پرونده شهر جهانی گلیم در عنبران نیز در حال تکمیل شدن است که با توجه به ظرفیت بالای این شهر در این زمینه امیدواریم باعث رشد و توسعه اقتصادی این شهر گردد.

عبداللهی افزود: استان اردبیل در سال 95 به‌عنوان متولی استاندارد نویسی برای آموزش ورنی بافی و جاجیم بافی در سطح کشور انتخاب شد که در حال تهیه و تکمیل این پروژه ملی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال از 300 کارگاه صنایع دستی بازرسی صورت‌گرفته تشریح کرد: این بازرسی‌ها برای صدور گواهی کیفی برای این مجموعه‌ها بود که در آینده لطمه‌ای به کیفیت آنها وارد نشود.

وی گفت: امسال 21 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای485 نفر با سود 4 درصد به منظور حمایت از تولیدات صنایع دستی پرداخت گردیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.