اردبیل؛

تولید 7 هزار مترمربع فرش دستبافت توسط مددجویان اردبیلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال قالیبافان تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل ۷ هزار و ۵۷۰ مترمربع فرش، قالی، جاجیم و ورنی دستباف تولید کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی توسعه طرحهای اشتغال خانگی برای مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: امسال قالیبافان تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل 7 هزار و 570 مترمربع فرش، قالی، جاجیم و ورنی تولید کرده‌اند که ارزش ریالی فرش‌های بافته شده بیش از 35 میلیارد و 608 میلیون ریال ارزیابی شده است که این مبلغ پس از فروش به طور کامل در اختیار قالیبافان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته فرش‌های مددجویان بیش از 27 میلیارد ریال به فروش رسیده است و با همت ناظران و مشاوران فنی و تخصصی، محصولات مددجویان از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته که بر این اساس میزان تولید و فروش آنان نیز تا حد بسیاری افزایش داشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و 334 طرح قالیبافی در سطح استان اجر می‌شود، تصریح کرد: 2 هزار قالیباف در سطح استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که با اجرای طرح‌ اشتغال در زمینه صنایع دستی، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

نژادجواد گفت: قالیبافی یکی از مهمترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد اردبیل محسوب می‌شود که بیشترین تاثیر را در روند خوداتکایی خانواده‌ها دارد که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از اجرای طرح‌ها تلاش داریم از نظر کیفی و کمی فعالیت‌های مددجویان را توسعه بخشیده و پایه‌های اشتغال آنان را مستحکم سازیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.