نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تداوم انقلاب بی‌نظیر بود

امام جمعه برازجان گفت: آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی دژ مستحکم انقلاب در برابر همه هجمه‌ها و طوفان‌های سهمگین بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان(برازجان) افزود: نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ایجاد، حفظ و تداوم انقلاب بی‌نظیر بود. 

وی یادآورشد: از دست دادن همچین عالمانی در جهان اسلام ایجاد خلا می‌کند و آیت‌الله هاشمی از کسانی است که هرگز کسی نمی‌تواند جایگزین او شود. 

مصلح اضافه کرد: هاشمی دارای یک شخصیت بی‌بدیل و جامع بود و در کنار سطح بالای علمی و مهارت در فقه اصول و تدریس، در سیاست و مدیریت اجرایی نیز بسیار توانمند بود. 

امام جمعه براجان گفت: ایستادگی در برابر طاغوت در قبل از انقلاب و مبارزه و استقامت در برابر استکبار، لیبرالیسم، منافقان و بدخواهان نظام از خصوصیات بارز ایشان بود و همین امر بود که هاشمی را همیشه به عنوان یار دیرین امام و رهبری معرفی می‌کرد. 

مصلح اضافه کرد: شخصیت انقلابی و مجاهدت‌های آیت‌الله‌هاشمی در همه عرصه‌های خدمت به نظام و مردم ستودنی بود طوریکه برای پیشبرد امور مسئولیت‌های خطیر مهمی را در طول دوره زندگی خود بر عهده گرفتند و هرجا که نظام به ایشان نیاز داشت خود را دریغ نکرد و با تمام وجود در اختیار نظام جمهوری اسلامی بودند. 

وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله هاشمی در طول دوره ریاست‌جمهوری پس از جنگ تحمیلی توانست با خدمات ارزنده و سازنده سهم بسزایی در بازسازی ایران پس از جنگ داشته باشد. 

مصلح تصریح کرد: آن بزرگوار تمام تلاش خود را بکار گرفت تا رفاه و آسایش را برای ملت فراهم کند و در همین ایام بود که قدم‌های بزرگی در امور زیربنایی و عمرانی کشور صورت گرفت و ایران راه رشد و توسعه را پیدا کرد و قدم در مسیر پیشرفت و آبادانی گذاشت. 

امام جمعه برازجان اضافه کرد:بعد از دو دوره ریاست جمهوری و سازندگی ایران، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و سمت‌‌های اجرایی بسیار از ایشان یک شخصیت جامع با تحلیل‌گری سیاسی بسیار عمیق ساخته بود و همین امر باعث شده بود که همواره ایشان به‌عنوان مشاوری امین و صدیق برای امام و رهبری باشند. 

مصلح گفت: یکی از مهمترین خدمات آیت‌الله هاشمی برای کشور، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و آن در زمانی بود که با توجه به وجود قشر جوان و محدودیت ظرفیت دانشگا‌ه‌های دولتی بسیاری از جوانان از تحصیل و کسب علم و دانش در دانشگاه‌ها جا می‌ماندند و این تدبیر ایشان موجب شد که اکنون مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی منشا خدمات علمی، آموزشی و فرهنگی به مردم باشد و تا دانشگاه آزاد اسلامی برپاست ایشان در ثواب آن شریک خواهد بود. 

وی با اشاره به شخصیت وحدت گرایانه آیت‌الله‌هاشمی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی در تمام طول عمر خود سعی در ایجاد اتحاد و همدلی میان احزاب و گروه‌های مختلف در داخل کشور داشت ‌طوریکه ایشان به میانجگری و حل اختلاف مشهور بودند و مراسم تشییع ایشان نیز موجب وحدت و یکدلی بود به گونه‌ای که همه احزاب و گروه‌های سیاسی و مردمی در آن شرکت کردند. 

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.