بازتاب درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خبری صربستان

رسانه های صربستان خبر درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را بطور گسترده بازتاب دادند.

بازتاب درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خبری صربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رادیو تلویزیون دولتی صربستان یکشنبه شب در پایگاه اینترنتی خود با تیتر درشتی تحت عنوان «رئیس جمهوری سابق ایران علی اکبر هاشمی رفسنجانی در گذشت» خبر ارتحال وی را بازتاب داد.

رادیو تلویزیون و دیگر رسانه های خبری صربستان در گزارش هایی از رفسنجانی به عنوان یک شخصیت برجسته و با نفوذ و مسئولیت های وی از جمله در مقام ریاست جمهوری در بین سال های 1997 تا 1989میلادی اشاره کردند.

همچنین اشاره شده است که علی اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از ظهر یکشنبه بخاطر ناراحتی قلبی به بیمارستان انتقال داده شده بود.

تانیوگ خبرگزاری رسمی صربستان نیز ضمن درج این خبر گزارش داد که علی اکبر هاشمی رفسنجانی افزون بر مقام ریاست جمهوری به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران انجام وظیفه می کرد.

روزنامه های بلیتس، الو، تلگراف و پایگاه های اینترنتی مختلف در صربستان نیز بنا به منابع خبری خود درگذشت علی اکبر هاشمی رفسنجانی را بازتاب دادند.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب ، فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس با حکم امام، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور اسلامی ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار