شیراز؛

از کشف کالای قاچاق میلیاردی تا دستگیری سارقان مسافرنما

محموله كالای قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد کشف و سارقان مسافرنما دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد اقدام به كنترل و بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی كردند .  

 
وی افزود: در این راستا 23 دستگاه خودرو سبك و سنگین كه حامل كالای قاچاق بودند شناسایی و توسط مأموران برای بررسی بیشتر متوقف شدند.  
 
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح كرد: در بازرسی از این خودروها 6 هزار و 495 عدد انواع قوطی نوشیدنی، 20 تن و 990 كیلوگرم برنج، 103 حلقه انواع لاستیک خودرو، 54 عدد روغن چهار لیتری، 23 دستگاه آبمیوه گیری، 17 دستگاه ال ای دی ، 9 دستگاه ماشین لباسشویی، یك هزار و 500 کیلوگرم چوب جنگلی بلوط، دو دستگاه یخچال، دو دستگاه بخاری برقی، یك دستگاه ماشین ظرفشویی و یك دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز قانونی و گمركی كشف شد.  
 
وی با اشاره به دستگیری 24 قاچاقچی كالا در این رابطه و معرفی آنها به مراجع قضائی، گفت: ارزش این محموله های قاچاق یک میلیارد و 750 میلیون ریال برآورد شده است.  
 
اعتراف سارق خودرو به 45 فقره سرقت
فرمانده نیروی انتظامی شیراز از دستگیری سارق خودرو و كشف 45 فقره سرقت از وی خبر داد.
سرهنگ یوسف ملك زاده فرمانده نیروی انتظامی شیراز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو پراید در سطح شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.  
 
وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی پیرامون این موضوع ادامه داشت تا اینكه مأموران كلانتری شیراز موفق شدند با انجام كارهای اطلاعاتی و پلیسی یك نفر را در این خصوص شناسایی و دستگیر كنند.  
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیراز افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به 45 فقره سرقت خودرو پراید در سطح شهرستان شیراز اعتراف کرد.  
 
ملك زاده اظهار کرد: تحقیقات بیشتر پلیس برای كشف سرقت های احتمالی دیگر از این سارق ادامه دارد.
دستبند پلیس بر دستان سارقان مسافرنما
فرمانده نیروی انتظامی مرودشت از دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان خودرو با چهار فقره سرقت خبر داد.  
سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی مرودشت گفت: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سه نفر از سارقان را دستگیر و یک دستگاه مینی بوس هیوندای سرقتی را کشف كنند.  
 
وی افزود: سارقان این وسیله نقلیه را از شهرستان شازند سرقت و قصد اوراق كردن و فروش آن را داشتند که بوسیله ماموران پلیس آگاهی در آخرین گام دستگیر شدند.  
این مقام انتظامی ادامه داد: سارقان در ابتدا به عنوان مسافر سوار بر خودرو شده و سپس راننده را دست و پا بسته در گوشه ای رها و اقدام به سرقت وسیله نقلیه كرده بودند.  
 
سرهنگ القاصی مهر تصریح کرد: ماموران هنگام بازرسی محل نگهداری وسیله نقلیه که یک گاراژ در یکی از خیابان های شهر مرودشت بود، موفق به کشف یک دستگاه وانت نیسان سرقتی در این گاراژ شدند.  
 
وی افزود: ماموران در ادامه با انجام یکسری کارهای تخصصی اعضای باند پنج نفره را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه دو نفر از سارقان دیگر را در مخفیگاهشان دستگیر كردند.  
 
رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه در این پرونده چهار نفر سارق به همراه یک نفر همدست آنان دستگیر شده است، خاطر نشان کرد: متهمان علاوه بر سرقت خودروهای فوق به سرقت یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه تویوتا هایلوکس در عسلویه اعتراف کرده اند.

توقیف سمند با بیش از 40 میلیون ریال خلافی  
فرمانده نیروی انتظامی كازرون از توقیف یک دستگاه خودرو سواری سمند با 40 میلیون و 770 هزار ریال خلافی خبر داد.  
سرهنگ رجبعلی رزمجویی فرمانده نیروی انتظامی كازرون گفت: در اجرای طرح برخورد با خودروهای متخلف، ماموران پلیس راهور این شهرستان یک دستگاه خودرو سواری سمند را به دلیل انجام تخلف متوقف كردند.  
 
وی افزود: ‌با بررسی سوابق خودرو مشخص شد این خودرو 40 میلیون و 770 هزار ریال خلافی پرداخت نشده دارد که برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و روانه پارکینگ شد. 
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار