راه اندازی سامانه جدید اعتبار بخشی مراکز آموزشی درمانی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ضرورت اعتباربخشی مراکز آموزشی و درمانی از احتمال کمرنگ شدن آموزش در این مراکز خبرداد.

سید کامران سلطانی عربشاهی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت اعتباربخشی مراکز درمانی آموزشی و درمانی گفت: اکنون بیشترین بار خدمات درمانی روی دوش مراکز آموزشی است که با توجه افزایش روزافزون مراجعات و گسترش هرچه بیشتر خدمات درمانی، وضعیت آموزشی در این مراکز می تواند مغفول یا کمرنگ تر شود.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه ضعف احتمالی در حوزه آموزشی مراکز درمانی دانشگاهی، انجام اعتبار بخشی این مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در صورت سنجش عملکرد، مرکز مربوطه پایان اقدامات ارزیابی خود را اعلام کرده و پس از آن توسط مرکز دیگری مورد سنجش قرار می گیرد، مرکزی که آینه عملکرد بیمارستان‌ مورد نظر خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سنجه های ارزیابی در سه سطح کامل تعیین و تایید شده است، گفت: سنجه کاملا ضروری به عنوان یکی از این سطوح، شامل استانداردهای ملزم در هر بیمارستان آموزشی است.

سلطانی عربشاهی اظهار داشت: علاوه بر موارد فوق، سنجه های توسعه و ضروری 2 محور بعدی سنجه ها را در بر می گیرد که هر یک به ترتیب، اجرای کامل استانداردهای مورد نیاز طی 2 سال و بعد از ابلاغ سنجه و دیگری اجرای استاندارهای به روز تر در بازده زمانی چهار ساله را شامل می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار