لزوم افزایش بودجه حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه

مرجع تقلید جهان تشیع گفت: انتظار دارم که بودجه اعتباری حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه از افزایش قابل توجهی برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اعتباربخشی برنامه ششم توسعه گفت: من امیدوارم در قسمت اعتبار بخشی برنامه ششم توسعه، بودجه حوزه بهداشت و سلامت افزایش پیدا کند و این مساله نیازمند توجه بیشتر شما به اعتبار این حوزه است و شما به عنوان پرچم دار این وزارت خانه تمام تلاش خود را بکار گیرید تا وضعیت بهداشت در کشور بهتر شود.

وی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت بسیار خوب بوده و دسترسی مردم را به خدمات درمانی افزایش داده است و اگر مسائلی پیش می‌آید که خدمات را تحت پوشش قرار می‌دهد ما انتظار داریم شما و هیئت دولت با این مساله صبورانه رفتار کنید.

مرجع تقلید جهان تشیع ادامه داد: شما می‌توانید با همت خودتان مشکلات را برطرف کنید هر چند در این مسیر موانعی وجود دارد که شما با شرکت باید بر این موانع پیروز شوید.

وی ادامه داد: شما باید صبر حوصله تان بیشتر کنید و من انتظار دارم دولت رصد خود را در جامعه بیشتر کند و طبق روایت و رئیس جمهوری که دلش برای مردم می سوزد خداوند امکانات و توافقات او را در سراسر کشور افزایش می‌دهد که اگر بر عکس این مساله باشد حضرت حق تعالی سختی‌های این رئیس جمهور را افزایش می‌دهد.

وی گفت: من توصیه می‌کنم به پزشکان تذکر دهید تا پزشکان تعرفه‌ها را کاهش دهند تا مردم و قشر پایین جامعه بتوانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بهتر است هزینه‌های بیمارستان کاهش پیدا کند و شما باید با قدرت به کار خود ادامه دهید.

وی گفت: من مجددا توصیه می‌کنم که بودجه بیشتری به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد.

در ادامه مراسم هاشمی وزیر بهداشت گفت: تعامل خوبی در مجلس وجود دارد و نمایندگان قول‌های مساعدی برای افزایش بودجه سلامت و پزشکی به ما داده‌اند.

وی بیان کرد: بیمارستان فرقانی در مدت 2 درصد هفتاد درصد باقی مانده‌اش امروز به بهره برداری رسید و من امیدوارم در پایان دولت یازدهم میزان تخت‌های بیمارستانی این استان به 2 هزار و پانصد تخت برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار