معصوم خواستار پایان تنش ها میان بغداد و آنکارا شد

رئیس جمهوری عراق امروز در دیدار با نخست وزیر ترکیه، خواستار تسریع در رفع تنش های جاری میان دو کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از السومریه عراق، براساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری عراق، فواد معصوم در دیدار با نخست وزیر ترکیه گفت: منافع مشترک و روابط تاریخی دو کشور می طلبد که در غلبه بر تنش ها در روابط فی مابین سرعت بخشیده شود.

وی همچنین تاکید کرد لازم است بعد از پیروزی بر داعش در عراق و سوریه ، کشورهای منطقه برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم که می تواند به مراحل پیشترفته تر منتقل شود، همکاری های منطقه ای را شدت بخشند.

در این دیدار بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه نیز ازتمایل کشورش بر همکاری با عراق در جنگ علیه تروریسم و نیز توسعه روابط دو کشور همسایه سخن گفت.

ییلدریم صبح شنبه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی ، اقتصادی وارد بغداد شد و با «حیدرعبادی» نخست وزیر و «سلیم جبوری» رئیس پارلمان عراق دیدار کرد.

در پایان دیدار نخست وزیران عراق و ترکیه اعلام شد آنکارا با خروج نیروهای نظامی خود از شمال عراق موافقت کرده است، موضوعی که از یک سال و نیم پیش به این سو به یک تنش روزافزون میان دو کشور تبدیل شده بود.

ترکیه گروهی از نظامیان خود را در پایگاهی در شمال موصل به نام بعشیقه مستقر کرده است و تاکنون به درخواست های مکرر بغداد برای خارج کردن این نیروها از اراضی عراق پاسخ منفی داده است.

از برنامه های سفر ییلدریم به عراق، برگزاری نشست کمیته همکاری های مشترک دو کشور با حضور مدیران و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد اعلام شده بود.

وی قرار است در سفر به اربیل با مقام های کرد عراقی نیز دیدار کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار