آبادان؛

تشکیل شورای انقلاب از دستاوردهای مهم اندیشه امام خمینی(ره)

خطیب جمعه شادگان، تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) را از دستاوردهای اندیشه های ناب ایشان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید شرفی درخطبه‌های این هفته نماز جمعه شادگان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناه و ناپاکی رمز سعادت دنیوی و اخروی است و همواره باید از گناه دوری کنیم.

وی در ابتدای خطبه های خود با اشاره به ۱۷ دی سالروز یادآوری حادثه شوم کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ توسط رضاخان افزود: زمانی که حجاب به عنوان دژ مستحکم عمل می‌کرد، رضاخان قصد داشت با ترویج فرهنگ بی‌بند و باری که آن را از اروپا به ارمغان آورده بود، بی‌حجابی را در کشور شیعه رواج دهد.

امام جمعه شادگان با اشاره به توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان گفت: توطئه کشف حجاب در زمان حکومت استبدادی طاغوت، ناموس و عزت مسلمانان را مورد هدف قرار داد ولی مسلمانان آگاه و زنان غیرتمند ایران اسلامی در مقابل این توطئه پلید ایستادگی کردند.

وی دربخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی از وی به عنوان اسوه جوانمردی یاد کرد و متذکر شد: باید الگوهایی همانند تختی را در جامعه ترویج کنیم و در کل جامعه نیز باید همانند تیم‌های ورزشی برای توسعه و پیروزی تیمی کار کند.

حجت الاسلام شرفی۱۷ دی سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی و روز جوانمردی و فتوت را گرامی داشت و یادآور شد: جهان پهلوان تختی نماد جوانمردی بود و باید چنین الگوهایی را در جامعه ترویج کنیم.

امام جمعه شادگان در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به قیام مردم قم در دی ماه ۱۳۵۶ علیه رژیم شاهنشاهی گفت: سالروز قیام خونین مردم شهر جهاد و اجتهاد قم، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی پدید آورد و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام شرفی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای عالی انقلاب هدایت اصول کلی انقلاب اسلامی و نظارت عالی بر جریان این انقلاب بود که برکات بسیاری را برای نظام در بر داشت. بی شک تسکیل این نهاد از دستاوردهای اندیشه های ناب و الهی امام خمینی است.

وی در خاتمه گفت: حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب تاریخی خود با حمایت های ملت ایران دستاورد هایی ارزشمند را نه تنها برای ایران بلکه برای همه ملت های آزاده دنیا به ارمغان آورد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.