اصفهان؛

برخورد با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز در شهرضا تشدید می شود

فرماندار شهرضا گفت :به منظور حراست از منابع و سفره‌های زیرزمینی آب موجود در شهرستان شهرضا با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی در جلسه شورای منابع آب شهرستان با بیان اینکه لازم است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ادارت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، برق، فرمانداری و دهیاری‌ها، برای شناسایی چاه‌های غیرمجاز در شهرستان تشکیل شود، اظهارداشت: اولویت نخست در پلمب چاه‌های غیرمجاز، چاه‌های حفر شده در محدوده‌هایی است که در آن مناطق چاه‌های تأمین آب شرب و قنوات کشاورزی شهرستان وجود دارد.
گلابی افزود: حفاری‌های غیرمجاز اثرات مخربی را بر منابع آب‌های زیرزمینی دارند که این تاثیرات مخرب علاوه بر نشست زمین، در فصل تابستان به صورت خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی نمود پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه در منابع آبی وقتی کمیت افت می‌کند، کیفیت آن هم کاهش می‌یابد که در نتیجه آن شور شدن آب اتفاق می‌افتد، گفت: لازم است تدابیر جدی برای کنترل و کاهش میزان برداشت از آب‌های سطحی در همه استان اتخاذ و ابلاغ شود زیرا سفره‌های آب زیر زمینی به یکدیگر متصل بوده و مشارکت جمعی برای احیای آن نیاز است.

فرماندار شهرضا با اشاره به وظیفه همگان در حفاظت از منابع آبی، گفت: وظیفه حفاظت از منابع آبی به عهده یک سازمان یا ارگان نبوده و باید اقدامات لازم از سوی همه مردم و مسئولان انجام شود.

گلابی افزود: با توجه به بحران خشکسالی و کاهش و افت شدید آب سفره‌های زیرزمینی در این شهرستان بهره برداری غیر مجاز از منابع آب خیانت به عموم مردم است.
وی تصریح کرد: باید در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی صرفه جویی به عمل آید تا از ایجاد فروچاله‌ها، شورشدن زمین و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی جلوگیری شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.