شهرکرد؛

اعمال استانداردهای زیست محیطی برای حفاظت از زاینده رود

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از اعمال استانداردهای جدید برای حفاظت کمی و کیفی از رودخانه زاینده رود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: مراحل اجرایی ارتقای تصفیه خانه شهر سامان با استانداردهای جدید زیست محیطی به منظور حفاظت کمی و کیفی از رودخانه زاینده رود آغاز شده است.

وی افزود: با نصب سیستم پایش آنلاین در رودخانه بهشت آباد و انتقال پساب تصفیه شده شهر سامان برای آبیاری فضای سبز غیر مثمر، می توان تا بخش زیادی از منابع آب رودخانه زاینده رود حفاظت کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، تعیین حریم و بستر رودخانه زاینده رود و ایجاد شبکه های فاضلاب در روستاهای اطراف این رودخانه را از مهمترین این برنامه ها بیان و اضافه کرد: از صدور مجوزهای ساخت و ساز در محدوده های حفاظت شده در حاشیه زاینده رود جلوگیری می شود.

احمدی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران موظف هستند ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم این رودخانه را برای اعمال قانون به کمیته ماده 99 ارائه دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رودخانه زاینده رود هم اکنون یکی از پاک ترین رودخانه های کشور به شمار می رود و آلودگی زیست محیطی در حوزه این استان ندارد اضافه کرد: برای اولین بار از اعتبارات مردمی برای مدیریت پساب روستاهای اطراف این رودخانه استفاده شده است.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار