شهرکرد؛

برداشت آب از زاينده رود هوشمندسازی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختياری گفت: برداشت آب از حوضه زاينده رود هوشمندسازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ گودرز اميری در نشست شورای حفاظت كيفی زاينده رود و منابع آب چهارمحال و بختياری افزود: تا پايان سال جاری ۳۵۳ كنتور هوشمند با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال در حوضه زاينده رود نصب می شود.

وی ادامه داد: با نصب اين كنتورها ميزان برداشت واقعی آب در چهارمحال و بختياری مشخص می شود و اختلاف نظر بر سر ميزان برداشت آب با استان های همجوار به پايان می رسد.

امیری با اشاره به اختلاف موجود بر سر ميزان برداشت واقعی آب در چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت نيرو مدعي است كه اين استان در حال حاضر ۲۶۰ ميلیون متر مكعب آب برداشت می كند اما در بررسی مسئولان استان ميزان آب برداشتی ۸۰ ميليون متر مكعب گزارش شد.

وی، پيگيری اجرای تعهدات شركت آب منطقه ای اصفهان درخصوص طرح های انتقال آب چهارمحال و بختياری را خواستار شد و ادامه داد: این تعهدات جمع بندی و برای  شركت آب منطقه ای اصفهان ارسال شده است.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار