شهرکرد؛

راهکارهای رفع چالش های آب منطقه ای

استاندار چهارمحال و بختیاری، نصب کنتورهای هوشمند، اعطای اختيار به نمايندگان کشاورزان و تعديل نامه نگاری های دولتی را سه راهکار رفع چالش های آب منطقه ای دانست.

راهکارهای رفع چالش های آب منطقه ایبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در آیین معارفه مدير عامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری با بحران جدی خشکسالی و کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی مواجه است که اگر برای رفع این مشکل چاره اندیشی نشود، استان های مجاور نیز با بحران آب مواجه می شوند.

وی با اشاره به ممنوعه شدن برداشت در 8 دشت از 11 دشت مطالعاتی و خشکیدگی بیش از 60 درصد قنات ها در استان ادامه داد: احیای منابع آبی استان نیازمند توسعه طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون نه تنها منابع آب زیرزمینی بلکه رودخانه های زاینده رود و کارون نیز با مشکل جدی کاهش آب مواجه است که مسئولان ارشد کشور باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به طرح های آبرسانی استان، از تأخیر در تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل این طرح ها انتقاد کرد و اضافه کرد: طرح انتقال آب بن - شهرکرد - بروجن یکی از مهمترین این طرح هاست که عدم تخصیص اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن را با تأخیر مواجه کرده است.

سلیمانی با تأکید بر اهمیت تعیین تکلیف طرح های انتقال آب این استان گفت: عملیات اجرایی بسیاری از این طرح ها از 20 سال گذشته آغاز شده وهمچنان نیمه تمام مانده که زندگی بسیاری از مردم محلی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این که در انتقال آب این استان اختلاف نظری وجود ندارد، تصریح کرد: اختلاف های موجود بر سر روش و شیوه انتقال است.

سلیمانی با اشاره به اختلاف های موجود بر سر میزان برداشت آب از رودخانه زاینده رود بین 2 استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان افزود: نصب کنتورهای هوشمند، کناره گیری دستگاه های دولتی و ورود نمایندگان کشاورزان 2 استان و پرهیز از برخی نامه نگاری ها و دستورالعمل های دولتی می تواند در رفع این مشکل کمک کند.

در این آیین، کوروش نادری بنی به مدت 2 سال به عنوان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان معرفی و از خدمات 6 ماهه فتح الله صابرپور در سمت سرپرستی این شرکت قدردانی شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار