شیراز؛

برگزاری نخستین همایش تاب آوری زیست بوم

نخستین همایش تاب آوری زیست بوم در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رمضان امینی معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه نخستین همایش تاب آوری زیست بوم شیراز با تاکید بر مدیریت منابع آب، 15 دی ماه برگزار می شود، گفت: محورهای این همایش شامل روش های استحصال آب باران، استفاده از آب های غیر متعارف، مدیریت آب های سطحی و زیرزمینی، روش های توسعه پایدار فضای سبز، روش ها و دانش بومی استحصال آب، آینده نگاری زیست بوم شیراز و توسعه مشارکت، آموزش و فرهنگ استفاده بهینه از آب است.

وی با بیان اینکه استان فارس نسبت به دیگر استان های کشور بیشتر در معرض بحران قرار گرفته است، ادامه داد: در چند سال گذشته و بر اثر خشکسالی های متوالی، تامین آب آشامیدنی شهروندان نیز به دشواری انجام می شود که با توجه به اهمیت موضوع باید به شکل ویژه به این مساله پرداخته شود.

امینی خاطر نشان کرد: در کنار کاهش بارش ها، برداشت های بی رویه از منابع آب های زیرزمینی نیز سبب شده که امروز با معضل پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی مواجه شویم.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت موضوع و بحران کم آبی، باید با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و سرمایه گذاری های لازم، برای رفع این مشکل بزرگ اقدام شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.