کرمان؛

کرمان عاری از آنفلوآنزا پرندگان

مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: در هیچ یک ازکانون های تجمع پرندگان استان آنفلوآنزای پرندگان گزارش نشده است.

کرمان عاری از آنفلوآنزا پرندگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رشیدی در نشست شورای سلامت که درسالن پیامبراعظم کرمان برگزار شد گفت: تا به حال در استان کانونی از بیماری را نداشته ایم اما این پدیده بالقوه یکی از مخاطراتی است که امنیت غذایی استان را تهدید می کند و غرض این است که بتوانیم آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه اصلاح وضعیت کشتارگاه ها کمک های خوبی از سوی بازرسی استانداری صورت گرفت و فقط کشتارگاه دام رفسنجان وضعیت بحرانی دارد که امیدواریم کمک شود.

 
رشیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زمینه مصرف تخم مرغ و مرغ هیچ مشکلی نداریم تاکید کرد: مردم از لحاظ مصرف فرآورده های طیور به هیچ وجه نگران نباشند، ضمن اینکه تاکنون کانونی از بیماری در استان مشاهده نشده است اما تاکید بر بحث مراقبت و پیشگیری همچنان وجود دارد.


صیقه کاظم نیا معاون سلامت دامپزشکی نیز گفت: ویروس در گردش سال جاری با سال های قبل متفاوت و در حال حاضر در ایران تائید شده است، بنابراین باید با مشارکت محیط زیست تالاب ها تحت پایش و مراقبت باشند، همچنین اقدامی که ما در استان در صورت تائید بیماری باید انجام دهیم معدوم کردن کل طیور آن محدوده است.

وی افزود: درصورت مشاهده بیماری ستاد هماهنگی استانی آنفلوآنزا جهت آمادگی تشکیل می شود و در زمان مشاهده بیماری لازم است اقدامات کنترل و امنیت زیستی انجام شود.

کاظم نیا خاطرنشان کرد: به علاوه در زمان مشاهده بیماری در سطح استان باید اطلاع رسانی و آموزش و آمادگی، ممنوعیت فعالیت بازارچه های عرضه پرنده زنده، جلوگیری از خروج هرگونه خودروی حامل کود و پرندگان روستایی، کشتار مرغ تولیدی استان، تفکیک و عدم ارتباط با محدوده های آلوده رعایت شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار