کرمان؛

میدان شهدا کرمان تبدیل به محور گردشگری می شود

استاندار کرمان گفت: میدان شهدا کرمان از حالت میدانی به پیاده رو ومحور گردشگری تبدیل خواهد شد.

میدان شهدا کرمان تبدیل به محور گردشگری می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی گفت:
: میدان شهدا بیش از 40سال است به این شکل وجود داشته وکسی دست به طرح این میدان اصلی نزده است.

وی با اشاره به اینکه این میدان محل حضور آسیب های اجتماعی شده است اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن اقتصاد نمی توان در شهردرآمد زایی کرد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید براینکه باید اصلاح راهبرد انجام شود گفت: صرفا منظور ایجاد طرحی رویایی نیست بلکه ساماندهی فضای ظاهری وکاربردی میدان مدنظر است.

استاندار کرمان تصریح کرد: حرکت بزرگ این است که مرکز ناامنی شهر را ساماندهی کنیم .

رزم حسینی با اشاره به اینکه ما مجبوریم این وضع را اصلاح کنیم گفت: هیچ شهروندی به ما اجازه نمی دهد ما میدان را با این وضعیت مدیریت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: نظرات کارشناسی را در طرح ها می پذیریم ولی همه مصر هستیم فلکه مشتاق از میدان تبدیل به شرایط بهتری شود.

رزم حسینی تصریح کرد: محور گردشگری میدان توحید ، بازار به میدان شهدا وآتشکده زرتشتی محوز اصلی گردشگری کرمان باشد که بافت تاریخی آن دارد بازسازی می شود.

وی اظهار کرد: کاروانسرای حاج علی آقا تادوسال دیگر بازسازی می شود و بازسازی بازار کرمان با کمک بازاریان به جای خوبی رسیده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: این محور باید احیا شود وباید با درنظر گرفتن بحث ترافیکی این محدوده، ونیز طرح سنگفرش میدان که در عین سادگی زیبا کار شود،این احیا صورت گیرد.

رزم حسینی افزود:در صورت موافقت شهرداری کرمان می توان زیرگذرهایی برای میدان تعریف کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ستاد مشورتی استان را فعال وخوشبختانه استقبال خوبی از ستاد شده اظهار کرد: 90نفر عضو این مجمع شدند.

استاندار کرمان افزود: یکی از کارگروههایی که برای زیرمجموعه این ستاد تخصصی نخبگان تعریف شده است کارگروه زیربنایی و محیط زیست است که امروز اولین جلسه این کارگروه است.

رزم حسینی تصریح کرد:آقای کامیاب از مدیران با تجربه استان هستند که در جلسات تخصصی نیز حضورداشتند که به سبب سابقه خوبی که در معاونت عمرانی داشتند، دلیل انتخاب ما به عنوان ریاست این کارگروه بود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه انتقادات ونظرات را خواهیم شنید گفت: می خواهیم بعد از اصلاحات این نظرات از آن در جلسات رسمی تراستفاده شود.

وی با تاکید براهمیت این نظرات در تصمیم گیری های مدیریت استان گفت:دولت های بعدی نیز یاد بگیرند که ازنخبگان و مشارکت آنان استفاده کنیم و از سوی دیگر نخبگان نیزبی تفاوت نباشند و درسرنوشت شهر واستان خوددخیل باشند.

وی افزود: این نهاد همراه وکمک دولت است ونهاد مشورتی برای ما است ، وتصمیم گیری درخصوص انتخاب رئیس و دیگر اعضای این ستاد با خودشان است.

مقام عالی دولت دراستان کرمان گفت: کرمان خیلی قابلیتها دارد فرصت کار کم است و باید از کوچکترین فرصتها بیشترین بهره را برد.

رزم حسینی با اشاره به برنامه بازدید از حمام ظهیرالدوله وکاروانسرا گفت: نمونه این آثار یکی از ثروت های کم نظیر ما در کرمان است ،و اعتقاد داریم این حرکتی که در شهر توسعه شهری شروع شده باید با سرعت ادامه یابد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار