از خریدهای لو رفته و سکوت منصوریان تا دلایل اصلی ناکامی استقلال

استقلال تهران در فصل اخیر جام حذفی را از دست داد و در لیگ هم توفق چندانی نداشت تا خانواده بزرگ آبی ها آسیب شناسی را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا منصوریان در نخستین فصل حضور خود در استقلال آنطور که باید و شاید موفق نبود و در پایان نیم فصل نخست به همراه تیمش در جایگاه هفتم جدول قرار گرفت.سرمربی ای که در ابتدای فصل لیست خود را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد تا بر این اساس نسبت به جذب بازیکنان اقدام شود .منصوریان تمام مهره های مورد نیاز خود را در اختیار گرفت اما بازیکنان جذب شده آن طور که باید نتوانستند انتظارات را برای هواداران برآورده کنند.

به این ترتیب بی شک منصوریان باید روی خریدهای نیم فصل بیشتر دقت کند تا اینگونه به باشگاه استقلال هزینه تحمیل نشود چرا که این مربی با لیست ورودی خود در ابتدای فصل باعث شد مدیران بابت بستن این قرارداد ها زیر سوال بروند و جالب است که منصوریان در نقل و انتقالات اول فصل به همراه یکی از مسئولان به طور دائم در حال جذب و مذاکره با بازیکنان مورد نظر بود اما غافل از آنکه او بار مالی باشگاه را افزایش داد و جالب تر اینکه هم اکنون این مربی زیر بار هیچ کدام از خریدهای اشتباه خود نمی رود.

از طرفی بهتر است بگوییم متزلزل ترین صندلی باشگاه استقلال که در یکی دو سال گذشته افراد زیادی را به خود دیده، بخش مدیریتی آبی ها بوده است. در اول فصل بهرام افشارزاده توانست تیم را جمع کند و طبق لیستی که سرمربی ارائه داده بود بازیکنان مورد نیاز را جذب کند. بازیکنانی که در جلسه با حضور منصوریان و مسئولان باشگاه جذب می شدند اما بعضی افراد خریدهای این تیم را به پای مدیر قبلی گذاشتند،مدیری که با اعتماد به سرمربی دست او را برای جذب بازیکنان باز گذاشت. در حال حاضر هم منصوریان پاسخی درباره خریدهای ناموفق خود ندارد و با سکوت همه چیز را بر گردن دیگران می اندازد.

 استقلال با جذب بازیکنان مورد نظر خود با بیشترین مبالغ، توانست عنوان گرانقیمت‌ترین تیم را به خود اختصاص دهد اما در بخش کارایی، خیلی از این بازیکنان مثمر ثمر نبودند و به طور خلاصه باید گفت که بازیکنان جدید استقلال یا مصدوم بودند و یا نیمکت نشین.
بنابراین منصوریان سرمربی تیم است که باید درباره خریدهای ناموفق خود توضیح دهد که چرا این بازیکنان بی کیفیت را در لیست خود قرار داده است و در حال حاضر در قبال صحبت های افتخاری مدیر عامل جدید استقلال که درباره هر بازیکن جذب شده اعلام می کند افرادی که با این بازیکنان قرارداد بستند باید پاسخگو باشند سکوت اختیار می کند .بهتر است منصوریان با شهامت بگوید که این خریدها در لیست اول فصل او بوده است یا خیر؟خریدهایی که هواداران استقلال خواستار آنها بودند و مدیران اول فصل آنها را جذب کرد.

مهره هایی که در ابتدی فصل هر کدام از آنها در بورس بودند و به نوعی بمب خبری محسوب می شدند جذب استقلال شدند .به این ترتیب می توان گفت مدیر قبلی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته تا جایی که هواداران استقلال نیز راضی بودند اما اینکه مربی از بازیکنان به خوبی بهره نمی برد و یا بازیکن مصدوم جذب کرده به عملکرد سرمربی بر می گردد.منصوریانی که در بستن قرارداد ها جزو نفرات حاضر در جلسه بود و همه قراردادها زیر نظر او و مسئولان بسته می شد در حال حاضر سکوت را ترجیح داده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه افتخاری مدیر فعلی استقلالی ها که انقدر در مدیریت ادعا دارد در حال حاضر نتوانسته سه بازیکن حاضر در لیست ورودی منصوریان در نیم فصل دوم را جذب کند که بدون شک این کم کاری اعتراض هواداران استقلال را در پی خواهد داشت.

در اینباره برخی از دست اندرکاران سابق استقلال هم در مصاحبه های اخیر خود و مطالب منتشره و منسب از آنها تاکید دارند که مدیر عامل استقلال رفتار حرفه ای نداشته است و باید به جای اینکه برای ضعف های خود مدیران قبلی را زیر سئوال ببرد.

از جمله این افراد نظری جویباری است که مسئول نقل و انتقالات و معاون سابق باشگاه استقلال است که معتقد است:مدیر استقلال با لو دادن لیست بازیکنان مد نظر استقلال به این تیم ضربه زده است و از دوستان مشاوری استفاده می کند که تجربه لازم و تصمیم گیری های صحیح در مورد اتفاقات استقلال را ندارند.

علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال گفت:در حال حاضر باید کمک کرد تا استقلال بتواند نتیجه بگیرد و باید حرکت های مثبتی را انجام داد تا هواداران استقلال لطمه نخورند.امیدوارم مدیران فعلی به فکر تقویت تیم باشند و بازیکنان جدید جذب کنند تا در نیم فصل دوم تیم خوب باشد در غیر این صورت استقلال با مشکل مواجه می شود و باید مدیر استقلال با نظر سرمربی تمام نقاط ضعف را بررسی و اختلافات را حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار