اتریش: بهبود روابط با روسیه، هدف نخست سازمان امنیت و همکاری اروپا است

وزیر خارجه اتریش گفت: بهبود روابط با روسیه هدف نخست ما در سازمان امنیت و همکاری اروپاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، «سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش به عنوان رئیس جدید «سازمان امنیت و همکاری اروپا»، یکی از اهداف اصلی کشورش را در مقام جدید، تلاش برای بهبود روابط با روسیه و تخفیف تحریم های غرب علیه مسکو اعلام و تاکید کرد؛ بدون گفت وگو با روسیه صلح هرگز در اروپا برقرار نخواهد شد.

وزیر خارجه اتریش که کشورش از روز اول ژانویه (یکشنبه 12 دی) ریاست «سازمان امنیت و همکاری اروپا» (OSCE) را عهده دار شد، در گفت وگوی دوشنبه 13 دی ماه خود با نشریه آلمانی زبان «اشپیگل» گفت: «اتریش در مقام رئیس جدید این سازمان تلاش خواهد کرد تا بتدریج تحریم های غرب علیه روسیه را بر سر بحران اوکراین کاهش دهد.

ما باید بار دیگر در اروپا اعتمادسازی کنیم و از سیستم مبتنی بر تنبیه و مجازات، به سیستم انگیزه بخش برویم. لازم است که در قبال روسیه روندی معکوس در پیش گرفته شود.»

کورتز افزود: «ما باید تحریم های روسیه را بتدریج کاهش دهیم تا در عمل، شاهد تحولات و تغییرات مثبت باشیم. من از ریاست جدید اتریش بر این سازمان به عنوان فرصتی برای ایجاد این تغییرات در اروپا استفاده می کنم.»

دیپلمات ارشد اتریش همچنین در گفت وگو با شبکه یک رادیوی این کشور نیز، «برقراری رابطه ای بهتر بین روسیه و اتحادیه اروپا» را یکی از اولویت های نخست خود در مقام رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد.

وی در گفت وگو با رادیوی دولتی آلمان نیز تصریح کرد: «ما نیازمند گفت وگو با روسیه هستیم. من قصد دارم در ماه ژانویه (ماه جاری میلادی) به روسیه سفر کنم. اتریش کشوری کوچک اما بی طرف است که به لحاظ ژئوپلیتیک همواره پل بین شرق و غرب بوده است. ما باید به دنبال گفت وگو با روسیه باشیم چرا که بدون آن هرگز صلح در قاره ما برقرار نخواهد شد.»

به گزارش، کورتز همچنین تأکید کرده است که بحران های پیچیده در منطقه، نبود اعتماد متقابل و پدیده هشداردهنده افزایش افراط گرایی بویژه در میان جوانان، سه چالش عمده پیش روی این سازمان و کشورهای عضو در سال 2017 هستند. وی در این باره گفته است: «ما باید با قدرت با این چالشها برخورد کنیم و سازمان امنیت و همکاری اروپا جایگاه مناسبی برای انجام این کار است.»

وزیر امور خارجه اتریش و رئیس مستقر سازمان امنیت و همکاری اروپا، روز 12 ژانویه (23 دی) اولویت های کشورش را در دوره ریاست بر این سازمان به طور رسمی به شورای دائمی OSCE در «وین» ارائه خواهد داد.

رئیس قبلی سازمان امنیت و همکاری اروپا کشور آلمان بود و بیست و سومین نشست شورای وزیران این سازمان روزهای 8 و 9 دسامبر سال گذشته (18 و 19 آذرماه) به دعوت «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان و رئیس قبلی این سازمان در شهر «هامبورگ» برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار