حمایت بان کی مون از اصلاحات نظام انتخابات پارلمان کره جنوبی

دبیر کل سابق سازمان ملل از اصلاحات در نظام انتخابات پارلمان کره جنوبی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بان کی مون – دبیر کل سابق سازمان ملل متحد – از تغییر در نظام انتخابات پارلمانی کره جنوبی به منظور سهولت در ورود احزاب کوچک به پارلمان حمایت کرد. این ابراز نظر را می‌توان نشانه‌ای از تمایل بان کی مون برای ملحق شدن به احزاب کوچک برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری قلمداد کرد. 

بان کی مون که هنوز به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است، در ملاقات اخیر خود با همکارانش، از حمایت خود از پیشنهاد رهبر حزب مردم برای اصلاحات در نظام انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد. این اصلاحات منجر به تغییر نظام انتخابات پارلمانی کره جنوبی از حوزه تک انتخابی به نظام چند انتخابی خواهد شد. 

این تغییرات باعث کاهش قدرت حزب بزرگ "انجمن ملی" کره جنوبی می‌شود و اقبال احزاب کوچک برای پیروزی در انتخابات را افزایش می‌دهد. بان کی مون که یک دهه قبل سکاندار دستگاه دیپلماسی کره جنوبی بود، در سیاست داخلی تجربه زیادی ندارد. با این وجود، چندین گروه سیاسی بزرگ از سخنان او استقبال کردند. 

پارک گئون های، رییس جمهور کره جنوبی ماه دسامبر به دلیل رسوایی‌های مرتبط با چوی سون سیل، دوست صمیمی‌اش استیضاح شد. دادگاه قانون اساسی کره جنوبی شش ماه فرصت دارد درباره اتهامات رییس جمهور کره تصمیم گیری کند. در صورت تایید جرم از سوی دادگاه قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی باید تا دو ماه پس از آن برگزار شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار