اذعان بان کی مون به بی نتیجه بودن تحریم ها علیه کره شمالی

دبیرکل سازمان ملل اذعان کرد 6 قطعنامه تحریم چالش کره شمالی را از میان بر نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیرکل سازمان ملل در پیامی با اشاره به اینکه تحریم های تازه شورای امنیت سازمان ملل سنگین ترین رژیم تحریم علیه کره شمالی محسوب می شود اعتراف کرد که با گذشت 23 سال و تصویب 6 تحریم سنگین بحران این کشور همچنان حل نشده باقی مانده است.

در پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت که به منظور تصویب تحریم های تازه ای علیه کره شمالی برگزار شد، آمده است: شورای امنیت امروز به اقدام شدیدی در مورد یکی از طولانی ترین و مبرم ترین چالش های عصر حاضر یعنی برنامه های هسته ای و موشک های دوربرد کره شمالی روی آورده است و حفظ وحدت میان اعضا این شورا را که به تصویب این قطعنامه منجر شد برای برخورد با سایر چالش های شبه جزیره کره و ماورا آن ضرورتی حیاتی است.

این پیام می افزاید: کره شمالی از سال 1993 میلادی که نخستین قطعنامه تحریم این شورا علیه این کشور به تصویب رسیده تا کنون 25 بار برای انجام آزمایشات هسته ای و موشکی خود از این فن آوری ها استفاده کرده است.

بان کی مون در این پیام به کشور های هسته ای جهان و بویژه آمریکا که در طول این سال ها هزینه های سنگینی را صرف پیشرفت توانمندی های هسته ای خود کرده و زراد خانه های هسته ای خود را به پیشرفته ترین فن آوری ها مجهز کرده اند و در نتیجه بزرگترین موانع را بر سر راه تحقق خلع سلاح هسته ای بوجود آورده اند اشاره ای نکرده است.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه اعضای شورای امنیت در سال جاری میلادی 9 نشست اضطراری برای بحث و گفتوگو بر سر برنامه های موشکی کره شمالی برگزار کرده اند گفته است که رسیدن به توافق بر سر این قطعنامه 3 ماه وقت این شورا را بخود اختصاص داده این مسئله را گواهی بر طبیعت پیچیده این چالش توصیف کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار