اردبیل؛

تدوین دایره المعارف فرهنگ دفاع مقدس در اردبیل

استاندار اردبیل با بیان اینکه دایره المعارف فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک منبع معتبر از وقایع آن دوران است از متولیان امر خواست تا در تدوین این کتاب در ارتباط با انطباق آن با واقعیات بیش از پیش جدیت به خرج دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: در تدوین دایره المعارف فرهنگ دفاع مقدس باید سعی شود از افراد واجد شرایط و معتبر استفاده شود.

وی اضافه کرد: گروه 30 نفره ای که برای این منظور در استان اردبیل انتخاب شده اند در مجموع اشخاصی کاردان و در عین حال قابل وثوق می باشند.

رییس شورای اداری استان اردبیل گفت: از هر اداره باید یک نفر برای همکاری در تدوین دایره المعارف فرهنگ دفاع مقدس استان اردبیل انتخاب و با کوشش و نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان هر چه زودتر این کار ارزشمند را شروع کنند.

خدابخش در ادامه این نشست همچنین پیشنهاد داد که به پاس تجلیل رشادت های 123 شهید گرانقدر استان اردبیل در عملیات کربلای چهار و پنج ، روز 21 دی هر سال به عنوان روز دفاع مقدس استان اردبیل در تقویم ثبت ‌شود و این موضوع در نشست به تصویب رسید.

وی، با گرامیداشت فداکاری ها و جانفشانی های همه شهیدان و از جمله شهیدان عملیات کربلای چهار و پنج استان اردبیل افزود:‌ بر ما واجب است که یاد این عزیزان را زنده نگهداشته و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل نیز در این نشست گفت: دایره المعارف فرهنگ دفاع مقدس حاوی تصویرها، نوشته ‌ها، مطالب، سخنان و خاطره‌ های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و شرح حال شهیدان استان اردبیل و نیز گزارش هایی از چگونگی عملیات مختلف آن سال ها خواهد بود.

علی واحد افزود: برای تدوین این اثر ارزشمند نیروها و امکانات لازم را بکار گرفته ایم که امید می رود با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تکمیل و منتشر کنیم.

وی ادامه داد: برای تدوین و چاپ دایره ‌المعارف فرهنگ دفاع مقدس استان اردبیل که پیش بینی می شود مشتمل بر بیش از 350 مدخل باشد حدود 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد موزه دفاع مقدس استان اردبیل به عنوان یکی از اولویت‌ های کاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان یاد کرد و گفت: این مکان در زمینی به مساحت 500 متر مربع از سال 1381 شروع شده که انتظار می رود با تخصیص مبالغ مورد نیاز در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.