مجلس نمایندگان افغانستان درباره نشست سه جانبه مسکو جلسه ویژه تشکیل داد

مجلس نمایندگان افغانستان بخشی از نشست علنی خود را به بحث و بررسی در باره نشست سه جانبه کشورهای روسیه، چین و پاکستان اختصاص داد.

مجلس نمایندگان افغانستان درباره نشست سه جانبه مسکو جلسه ویژه تشکیل داد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجلس نمایندگان افغانستان روز شنبه یک ساعت از نشست علنی خود را به بحث و بررسی درباره نشست سه جانبه کشورهای روسیه، چین و پاکستان که برای تبادل نظر باره امنیت افغانستان بدون دعوت از این کشور در مسکو برگزار شد، اختصاص داد.

«عبدالروف ابراهیمی» رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در این نشست از دولت خواست که با استفاده از ظرفیت های موجود و دیپلماسی فعال، با روسیه وارد گفت و گو شده و اجازه ندهد افغانستان مانند سوریه به صحنه رقابت های جهانی مبدل شود.

وی افزود که دولت باید با برقراری رابطه فعال با روسیه، مانع حمایت مسکو از گروه تروریستی طالبان شود و مشکلات بوجود آمده را از مسیر درست حل کند.

«عبیدالله بارکزی» نماینده ارزگان در مجلس نیز از نشست سه جانبه مسکو بشدت ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر به این موضوع رسیدگی نشود، بزودی جنگ های درون گروهی افغانستان، به جنگ منطقه ای و جهانی مبدل خواهد شد.

وی تاکید کرد که اگر دولت دیر به این موضوع رسیدگی کند، جنگ در افغانستان مانند سوریه از کنترل دولت خارج خواهد شد و به میدان رقابت کشورهای منطقه و جهان، تبدیل می شود.

نشست سه جانبه روسیه، چین و پاکستان با هدف تبادل نظر در باره مشکلات افغانستان در مسکو برگزار شد. نماینده ای از کابل برای حضور در این نشست دعوت نشده است، اما وزارت خارجه روسیه گفته است که در نشست های بعدی از نماینده افغانستان نیز دعوت به عمل خواهد آمد.

شرکت کنندگان در این نشست سه جانبه در پایان گفت و گوهای خود توافق کردند تا برای حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل تلاش کنند.

گروه طالبان از برگزاری این نشست استقبال کرده و گفته است که تلاش کشورهای شرکت کننده برای حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل خرسندی آنان را به دنبال داشته است.

نشست کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مسکو و توافق آنان برای حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل، با واکنش های گسترده ای در افغانستان مواجه شده است و وزارت خارجه این کشور گفته است که از مجاری دیپلماتیک از این کشورها توضیح خواهد خواست.

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان هفته گذشته نیز در نشست علنی مجلس، این اقدام روسیه را دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور دانست و گفت که تداوم این روند وضعیت امنیتی افغانستان را در سال آینده وخیم خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.